روایتی متفاوت از عشق ایرانیان به امام حسین(ع)

انیمیشن «شمشیر و اندوه»، پویانمایی دینی است که می‌کوشد وقایع بعد از به شهادت رسیدن امام مجتبی(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا را از دید یک ایرانی به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، انیمیشن  ایرانی - اسلامی «شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی یکی از انیمیشن‌های  سینمایی با موضوع حسنین(ع) است که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

«شمشیر و اندوه»؛ تصویر متفاوت و کارتونی از پیوستن به صف عاشورا

«شمشیر و اندوه» اثری ۹۲ دقیقه‌ای به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی است که در آن تولیدکنندگان برهه‌ تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا را روایت می‌کنند؛ در واقع روایت این انیمیشن از زاویه‌ دید یک ایرانی در شهر مدائن است که منجر به پیوستنش به کاروان امام حسین(ع) می شود.

«شمشیر و اندوه»؛ تصویر متفاوت و کارتونی از پیوستن به صف عاشورا

سازندگان «شمشیر و اندوه»  تلاش دارند با بازروایت وقایع مهم تاریخ اسلام، نقش ایرانی‌ها و حضور پررنگ ایرانیان در آن برهه تاریخی را به تصویر بکشند.

«شمشیر و اندوه»؛ تصویر متفاوت و کارتونی از پیوستن به صف عاشورا

پویانمایی «شمشیر و اندوه» برای گروه سنی نوجوان و جوان تولید شده است؛ آنچه این انیمیشن را از دیگر انیمیشن ها متفاوت می کند استفاده از اسکن انسانی (متا-هیومن) است که در تاریخ انیمیشن ایران بی‌سابقه بوده است؛ تولید کنندگان اثر در این پویانمایی از نوین‌ترین ابزارهای طراحی کاراکتر بهره گرفته اند.

«شمشیر و اندوه»؛ تصویر متفاوت و کارتونی از پیوستن به صف عاشورا

«مهدی جعفری جوزانی»، تهیه کننده و نویسنده انیمیشن «شمشیر و اندوه» درباره این انیمیشن سینمایی می‌گوید: «هدف اصلی ما از ساختن انیمیشن شمشیر و اندوه این بود که در ضمنِ روایت کردن وقایع مهم تاریخ اسلام به نحوی دیگر نگاهی به نقش ایرانیان و حضور پررنگ آن‌ها در این عرصه داشته باشیم و در مخاطبان ایرانی و فارسی زبان خود هم‌حسی ایجاد کنیم. این انیمیشن قصد دارد پیام اصلی خود را به شکلی متفاوت به مخاطبان خود برساند. علاوه بر آن، این فیلم یک پیام فرعی هم دارد و آن این است که انیمیشن فقط برای کودکان نیست. مخاطبان انیمیشن «شمشیر و اندوه» علاوه بر نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هم هستند. ما سعی کردیم این انیمیشن را متناسب با سلیقه سنین مختلف طراحی کنیم تا توجه مخاطبان بیشتری را جلب نماید».

«شمشیر و اندوه»؛ تصویر متفاوت و کارتونی از پیوستن به صف عاشورا

عوامل پویانمایی «شمشیر اندوه» عبارتند از: فیلمنامه نویسان: مهدی جعفری، عماد رحمانی، مدیر تولید: معین کریمی، تدوین: مهرداد محرابی، موسیقی: شاهین پژهان - آرش آقابابائی، صداگذاری: میلاد استخری، طراح صدا و SFX: شاهین پژهان، طراح ارشد کارکتر: بنیامین شجاعی باغینی، کارگردان هنری: میلاد علیقلیا، مسئول رندر: بهداد باقری، شبیه سازی مو و پارچه: محمد مشتاقی - سیاوش مصحلی، سرپرست صداپیشه‌گان: حسام صادقی نیکو، مدیر روابط عمومی: فاطمه آذری، مسئول فضای مجازی: آرزو رحمتی.

پایان پیام/

کد خبر 1748272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha