عفاف و حیا؛ نقطه منازعه ایران و غرب!

دکتر اسماعیلی با بیان اینکه عفت و پاکدامنی اصل مهمی در تحکیم بنیان خانواده است، تأکید کرد: عفت و پاکدامنی به محل منازعه میان ایران و غرب تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده، همراه با اعطای اولین جایزه ملی تمدن صبح امروز (دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه) در تالار حوزه هنری برگزار شد.

بنابر این گزارش، دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین همایش ملی انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جنبه مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران قابل قیاس با سایر انقلاب های فرانسه، روسیه و بریتانیا نیست.

محمد مهدی اسماعیلی افزود: عدالت، عقلانیت، معنویت متصل به منبع وحی همه عناصر ذیل اتصال فقه، شریعت، تمدن سازی و حرکت مدنی هستند.

وی با اشاره به سیر تاریخی و تحولی تمدن اسلامی در گذشته، گفت: با بررسی سیر تحولی تمدن اسلامی درمی یابیم اقتصاد، فرهنگ و سیاست ذیل توحید و نظام دینی ظهور می یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در عصر حاضر در دوره سوم زایش تمدنی قرار گرفته ایم و انقلاب اسلامی ایران نتیجه بیش از ۱۰۰ سال فعالیت در حوزه تمدن اسلامی است که در حوزه شیعی شکل گرفته و توسط امام راحل به قله رسیده است و امام میراث دار چنین جایگاه تاریخی است.

وی با بیان اینکه فقه، فلسفه و عرفان در وجود امام راحل همنشین هستند، افزود: امام راحل نظریه هزار ساله ولایت فقیه را با آغاز انقلاب اسلامی اجرایی کرند و انقلاب اسلامی ایران به رغم سایر انقلاب ها آغاز حکومت اسلامی است و ادامه دارد، آغاز یک جهت جدید است.

اسماعیلی انقلاب اسلامی ایران را آغاز جامعه اسلامی، دولت اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم تا زمینه ساز ظهور حضرت مهدی موعود (عج) شویم.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب با کلیدواژه تحولی که آغاز شده با سرعت به جلو می رویم، تأکید کرد: قصه غزه قصه پرغصه ای است اما جهان در مقابل این حادثه تلخ سکوت نکرد به رغم آنکه دولت های غربی دهکده جهانی و جهانی سازی را مطرح می کردند.

اسماعیلی جبهه مقاومت را برخاسته از انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: جبهه مقاومت نیز همچون انقلاب اسلامی ایران ماهیت شالوده شکنانه دارد.

وی با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی گفت: عضویت ایران در بریکس در کنار سایر کشورهای اقتصادی دنیا علاوه بر تقویت اقتدار اقتصادی در حوزه های سیاسی، فرهنگی و تمدنی نیز برای کشورمان دستاوردهای فراوانی خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانات امام راحل در خصوص طرح گفت: حاصل تمدن غربی به فروپاشی نهاد خانواده منجر شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه عفت و پاکدامنی اصل مهمی در تحکیم بنیان خانواده است، خاطرنشان کرد: عفت و پاکدامنی به محل منازعه میان ایران و غرب تبدیل شده است.

کد خبر 1748306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha