حضور ۱۱ کشور خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از حضور ۱۱ کشور خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه کشورهای روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، ونزوئلا، تایلند، زیمباوه، سریلانکا، ازبکستان، ویتنام و تاجیکستان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بعدظهر امروز سه شنبه ۱۷ بهمن با حضور شالبافیان، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی و حسن میثمی مدیر روابط،عمومی وزارت میراث سید مصطفی هاشمی رییس انجمن توسعه و گردشگری در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

https://media.shabestan.news/d/2024/02/06/0/4308971.jpg?ts=1707227842529

​در این نشست «علی اصغر شالبافیان»، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن برگزار می شود؛ این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های گردشگری است نتیجه فعالیت فعالان حوزه گردشگری است؛ هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در ۲۰ سالن و در فضای ۶۰ هزار متر مربع و با ۹۸۷ شرکت غرفه برپا می شود؛ در این نمایشگاه ۴۰۰ غرفه مشترک استان ها حضور دارد.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به حضور بخش گردشگری سلامت در این رویداد توضیح داد: گردشگری سلامت با مشارکت بیمارستان های دارای «IPD» برگزار می شود، همچنین در بخش استان ها محورهای همکاری‌های منطقه‌ای از استان‌های شمال غرب، محور شرق گرفته تا استانهای زاگرس نشین و... را خواهیم داشت.

علی اصغر شالبافیان با بیان اینکه حضور گروه های آیینی یکی از ویژگی های هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته است، اظهار کرد: بخش خوراک نیز به عنوان جذابیت حوزه گردشگری در این نمایشگاه دیده شده است؛ همچنین یکی از جلوه های نمایشگاه استان ها حوزه سرمایه گذاری است که در همین راستا۶۰۰ بسته سرمایه گذاری با مشارکت معاونین استانداری ها تدوین شده و در این نمایشگاه ارایه می شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به حضور کشورهای خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: در این نمایشگاه کشورهای روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، ونزویلا، تایلند، زیمباوه، سریلانکا، ازبکستان، ویتنام و تاجیکستان حضور دارند. همچنین در این نمایشگاه بیش از ۶۹ دفتر خدمات مسافرتی اعلام حضور کردند که ۳۱ دفتر از روسیه هستند همچنین شرکت های گردشکری ازبکستان ، مالزی، تاجیکستان، اندونزی، عراق، تونس و ونزوئلا ویزیتوری نمایشگاه را بازدید می کنند.

وی تصریح کرد: در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته مسئولان سازمان جهانی گردشگری ، دبیر کل اکو و سازمان همکاری اسلامی و رییس کمیته گردشگری ازبکستان حضور دارند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برگزاری نشست‌های B۲B بین فعالان گردشگری و آژانس داران در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: جشنواره کاراکترهای گردشگری و نشست شهرداران، رویداد گردشگری خوراک، همایش گردشگری سلامت، پیش نشست همایش صنعت گردشگری، سمپوزیوم گردشگری سبز و نشست سفرای کشورهای آسیایی برگزار می شود.

https://media.shabestan.news/d/2024/02/06/0/4308972.jpg?ts=1707227899668

در این نشست«سید سعید هاشمی» ، رئیس انجمن علمی گردشگری ایران گفت: حضور دانشگاه‌ها در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران حضور فعال دارند؛ همچنین در این نمایشگاه رویداد ملی سمپوزیوم گردشگری و سرمایه‌گذاری سبزبرپا می شود.

رئیس انجمن علمی گردشگری ایران افزود: نشست های بازاریابی و صادرات، کارآفرینی در گردشگری خوراک، توسعه گردشگری روستایی ، میز آشناسازی با فعالان گردشگری سلامت در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار می شود .

در این نشست «نیما آذری»، رئیس کمیته آموزش نمایشگاه گردشگری با اشاره به فعالیت‌های آموزشی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: در بخش آموزشی نمایشگاه موضوعات مدیریتی ، تبلیغاتی و تحلیل آموزش داده خواهد شد و پتانسیل‌های این بخش معرفی می شود ؛ به طور کلی در بخش آموزش ۴۲ عنوان برنامه در ۳ ساختار با حضور نهادها در قالب کارگاه‌های آموزشی برپا می شود.

 در این نشست «نیک بین»از برگزاری همایش گردشگری سلامت در روزهای ۲۵ تا ۲۷ بهمن خبر داد.

https://media.shabestan.news/d/2024/02/06/0/4308974.jpg?ts=1707227963585

علی اصغر شالبافیان درباره حضور گردشگران خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: سال گذشته بیش از تعداد اعلام شده از فعالان خارجی گردشگری در نمایشگاه حضور داشتند اگر امسال کمتر از آنچه که اعلام شد حضور پیدا کردند حتما به ما اطلاع دهید.

معاون گردشگری درخصوص نحوه انتخاب مجری برگزاری نمایشگاه گردشگری توضیح داد: شرکت بین‌المللی نمایشگاه ها و سازمان توسعه تجارت برگزار کننده نمایشگاه های داخلی هستند و نمایشگاه گردشگری هم این گونه است و مجری قبل از دولت سیزدهم انتخاب و معرفی شده بود. فرآیند ارزیابی مشخصی وجود دارد و مجری توسط وزارتخانه انتخاب نمی‌شود. هزینه‌های نمایشگاه نیز ۵۰ درصد تخفیف برای فعالان گردشگری و غرفه داران در نظر گرفتیم. وزارتخانه کمک هزینه به استان‌ها خواهد داشت و مابقی هزینه ها توسط استانها انجام می‌شود.

«مصطفی فاطمی»، مدیرکل گردشگری داخلی نیز درباره ساماندهی فعالیت‌های بخش خوراک و سرمایه‌گذاری و موسیقی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: در سال ۹۸ شاهد افزایش فعالیت بخش خوراک در بخش باز نمایشگاه بودیم که مورد انتقاد قرار گرفت؛ در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بخش خوراک را جداگانه در نظر بگیریم. همچنین بخش تخصصی خوراک از جمله رستورانها نیز حضور خواهند داشت. ضمن آنکه ۲۶ گروه آیینی از استان‌های مختلف در سنی که در فضای باز در نظر گرفته شده اجرا خواهد شد. در نمایشگاه امسال از همه طیفهای گردشگری حضور خواهند داشت.

شالبافیان نیز درخصوص فعالیت‌هایی که برای جذب گردشگر در کشور انجام شده است، گفت: لغو روادید یکی از راهکارهاست، برگزاری رودشوها، حضور ۲۰ اینفلوئنسر خارجی را نیز در نمایشگاه گردشگری خواهیم داشت. تولید محتوای خوبی در حوزه گردشگری به زبان‌های مختلف انجام شده که رونمایی خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1748598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha