آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد حسین انصاریان

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، چهارشنبه بیست و پنجم بهمن ماه، آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد حسین انصاریان را در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در این آیین که ساعت ۱۵:۰۰ برگزار خواهد شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از استادان برجسته حوزه و دانشگاه درباره جایگاه و اهمیت این استادِ محقق و خطیب نامدار کشور در سپهر علمی، عرفانی و دینی ایران به ایراد سخن خواهند پرداخت.
گفتنی است استاد حسین انصاریان در ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۲۳ ه. ش در شهرخوانسار و در خانواده‌ای مذهبی و عالم پرور دیده به جهان گشود.
آشنایی و ارتباط ایشان در تهران با عالم ربانی آیت‌الله علی اکبر برهان(ره) و تحصیل و پرورش اخلاقی و عرفانی تحت نظر این عارف وارسته، نقش محوری را در شکل گیری شخصیت علمی و معنوی وی ایفا کرد.
استاد انصاریان از ابتدای تحصیل تا سطوح عالی، نزد برجسته‌ترین استادان فقه، حکمت و عرفان، از جمله آیات عظام سید محمد محقق داماد، میرزا هاشم آملی، فاضل لنکرانی، انصاری شیرازی، شیخ ابوالفضل نجفی خوانساری و... به تحصیل پرداخت. وی از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ضمن ایرادِ سخنرانی‌های تعلیمی در موضوعات مختلف علمی، حکمی و دینی، بیش از هشتاد عنوان کتاب از جمله «عرفان اسلامی» در پانزده مجلد، تفسیر حکیم در چهل مجلد، ترجمه و شرح صحیفه سجادیه، ترجمه قرآن کریم و نهج البلاغه، ترجمه اصول کافی، رساله سیر و سلوک و ... را به رشته تحریر درآورده است.

آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد حسین انصاریان

کد خبر 1749636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha