راهیابی نمایش های «مجنون» و «انوا» از مازندران به جشنواره تئاتر شبستان

حجت الاسلام ترابیان از راهیابی نمایش های «مجنون» و «انوا» تولید کانون فرهنگی هنری شهدای شهبند مسجد امام حسن مجتبی(ع) ساری به نخستین جشنواره تئاتر شبستان خبر داد و گفت: آثار منتخب دربازه زمانی ۱۴ -۱۸ اسفند ماه سالجاری در مساجد تهران به روی صحنه می روند.

حجت الاسلام محمد ترابیان-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، به فعالیت هزار و ۲۱۸کانون فرهنگی هنری مساجد استان اشاره و اظهار کرد: بچه های مساجد این خطه از شمال کشور در حاشیه فعالیت های دینی، قرآنی، آموزشی وفرهنگی در سنگر مسجد برای پویایی بیش از پیش این پایگاه دینی با استفاده از ظرفیت هنر در رشته های سرود، تئاتر، هنرهای تجسمی و ... زمینه ساز حضور اقشار مختلف در فعالیت های مساجد هستند.

وی به فعالیت تخصصی تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از جمله کانون فرهنگی هنری شهدای شهبند مسجد امام حسن مجتبی(ع) ساری در رشته تئاتر اشاره کرد و افزود: همچنین کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد خراسانی رودگر محله شهرستان بابل در بخش تئاتر تاکنون آثار فاخری را به نمایش گذاشته است.

حجت الاسلام ترابیان در ادامه سخنانش به جشنواره تئاتر شبستان ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره و بیان کرد: این جشنواره در پنج محور اصلی شامل «قصص قـرآن»، «احادیث، روایات و آموزه های اخلاقی»، «نماز، جوان و جامعه»، «دین، تکنولوژی و دنیای امروز» و «ایثار و مقاومت» فراخوان داده است که به اذعان دبیرخانه این جشنواره ۲۳۰اثر از سراسر کشور دریافت شد.

وی با بیان اینکه هیات انتخاب و بازبینی جشنواره تئاتر شبستان متشکل از حسین شوندی، محسن سلیمانی، محراب محمدزاده، ساغر لطفی‌نژاد و زهرا سادات موسوی پناه با بررسی آثار رسیده ۲۸ نمایش را در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران) برای حضور در مرحله کشوری انتخاب کردند، یادآورشد: نمایش «مجنون» به نویسندگی و کارگردانی علی ربیحاوی پور از کانون فرهنگی هنری شهدای شهبند مسجد امام حسن مجتبی (ع) ساری در بخش عمومی و نمایش «انوا» به نویسندگی حسین ذوالفقاری و کارگردانی سحر محسنی کیاسری از کانون فرهنگی هنری شهدای شهبند مسجد امام حسن مجتبی(ع) ساری در بخش مهر ویژه خواهران از مازندران به مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند.

حجت الاسلام ترابیان گفت: نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان ۱۴ -۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ به دبیری حسین عالم بخش در مساجد منتخب تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 1750145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha