برگزاری ۳۵ هزار برنامه برای بزرگداشت کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه و بویراحمد

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوانان امروز هشت سال دوران دفاع مقدس را به خوبی درک نکرده‌اند و باید به دنبال تبیین این مهم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «مصطفی مثنوی» امروز در نشست خبری تشریح و تبیین برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: فضای امروز استان با همت جمعی و همچنین پوشش خبری توسط رسانه‌ها درگیر برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه دومین کنگره ملی شهدای استان شده است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تعدد رسانه‌ها را یک ظرفیت در این استان دانست و گفت: رسانه‌های این استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار شهادت فعالیت‌های خوب و ارزشمندی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته فعالیت در زمینه برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان آغاز شده و احکام روسای کمیته‌ها به آنها ابلاغ شده، افزود: در ابتدای کار ۲۵ کمیته تشکیل شد که هم اکنون این تعداد به ۳۱ کمیته و کارگروه رسیده و در حال فعالیت هستند.

سردار مثنوی برگزاری این کنگره ملی در همه استان‌ها را در راستای تبیین و تبلیغ فرهنگ ایثار شهادت دانست و ادامه داد: کنگره‌های ملی محدود به هشت سال دفاع مقدس نبوده ولی هرچند این دوران مقدس هستند، اما دفاع همه جانبه در این زمینه در نظر گرفته شده و شکل‌گیری انقلاب تاکنون که این فرهنگ تبدیل به یک راهبرد شده، این کنگره ملی متصل به این راهبرد است.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کنگره ملی سرداران و شهدای استان محدود به دوران هشت سال دفاع مقدس نبوده و این فرهنگ در تار و پود کشور رشد و نمو پیدا کرده است.

وی کنگره ملی سرداران و شهدا را فرصتی برای تبلیغ و تبیین همه دوران انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: در راستای این کنگره ملی برای تبلیغ الگوهای موفق و مجاهد تلاش لازم را انجام خواهیم داد.

سردار مثنوی ضمن تاکید بر اینکه جوانان امروز هشت سال دوران دفاع مقدس را به خوبی درک نکرده‌اند و باید به دنبال تبیین این مهم باشیم، یادآور شد: دوران دفاع مقدس به این دلیل برکت داشت که این جنگ باعث تثبیت انقلاب و نظام اسلامی شد و پس از آن هیچ کشوری جرات تعرض به این سرزمین را پیدا نکرد.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدارندگی دوران دفاع مقدس، افزود: کنگره ملی شهدا باعث تبیین برکات مختلف جنگ همچنین تبیین این فرهنگ برای نسل جوان می‌شود.

وی کنگره ملی سرداران و شهدای این استان را بزرگ ترین رویداد فرهنگی اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد دانست و ادامه داد: این کنگره می‌تواند خلاءهای به وجود آمده در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را پر و همه سلایق را درگیر کند.

سردار مثنوی فعالیت خودجوش و مردمی در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا را از مهم‌ترین کارها در این کنگره عنوان کرد و گفت: حدود ۳۵ هزار برنامه در راستای برگزاری کنگره ملی سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 1751983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha