تولید و پخش ۴هزار و ۷۹۴ ویژه‌برنامه رادیویی در ماه مبارک رمضان

شبکه‌های رادیویی برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تولید و پخش ۴هزار و ۷۹۴ برنامه را با شعار «همدلی مومنانه و آئین مهربانی» در دست دارند؛ آنچه بیش از همه در این میان اهمیت دارد پخش ۴۷۲ ساعت تلاوت قرآن از از ۱۳ شبکه رادیویی بود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست ویژه برنامه های رادیو در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ پیش از ظهر امروز (شنبه، ۱۹ اسفندماه) با حضور حمیدرضا افتخاری، مدیر شبکه رادیویی صبا، مسعود کاویانی مدیر شبکه رادیو معارف در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

تولید و پخش ۴هزار و ۷۹۴ ویژه‌برنامه رادیویی در ماه مبارک رمضان

در ابتدای  این نشست «مسعود کاویانی»، مدیر شبکه رادیویی معارف و دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سال جدید، گفت: ماه رمضان خصوصا سحرهای رمضان شب قدر رادیو است و رادیو در این ماه بهترین گل ها و برنامه های خود را ارائه می کند؛ ماه مبارک رمضان یکی از زمان هایی است که رادیو برنامه هایی با مخاطبان خاص دارد و همه ما از این برنامه ها خاطرات خوبی داریم، امیدوارم امسال بتوانیم در ویژه برنامه های رادیو برنامه های خوبی به مخاطبان ارائه دهیم.

مدیر شبکه رادیویی معارف با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و نوروز و تدارک برنامه های خاص در رادیو  متناسب با این دو موضوع بیان کرد: رادیو  در این ایام با تمام ظرفیت ها پای کار آمده به خصوص که ماه رمضان با تعطیلات نوروز همزمان شده و تلاش داریم برنامه ها را با محوریت شعار «همدلی مومنانه و آئین مهربانی» ارایه دهیم؛ مواسات و همدلی از اصول ماه رمضان است و صله رحم و مهربانی هم از ویژگی های ایام نوروز است بر همین اساس شبکه های رادیویی در کلیه برنامه ها این دو محور را در نظر گرفته اند.

تولید و پخش ۴هزار و ۷۹۴ ویژه‌برنامه رادیویی در ماه مبارک رمضان

مسعود کاویانی از تولید و پخش ۴ هزار و ۷۹۴ ویژه برنامه در رادیو در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این برنامه ها در قالب ۲۴۹ عنوان برنامه و ۳ هزار و ۲۸۸ ساعت ارائه می شود؛ یکی از نقاط عطف برنامه های رادیو معارف در ماه مبارک رمضان تلاوت قرآن است و در راستای همین توجه رادیو به تلاوت قرآن ۴۷۲ ساعت برنامه تلاوت از ۱۳ شبکه پخش می شود.

مدیر شبکه رادیویی معارف با اشاره به حضور رادیو در شب های قدر در اماکن مقدس مثل حرم رضوی، امامزاده صالح(ع)، حضرت عبدالعظیم(ع) و مساجد، اظهار کرد: رادیو جوان نیز در برنامه سحری برنامه ها را از حرم اباعبدالله الحسین(ع) از کربلای معلی به صورت زنده پخش می کند.

وی با اشاره به توجه رادیو معارف به روز قدس و حوادث غزه، گفت: در روز قدس هم پوشش گسترده راهپیمایی این روز با توجه به وقایع اخیر غزه و جنایات اسرائیل  را خواهیم داشت.

کاویانی افزود: رادیو معارف در پایان ماه مبارک رمضان پس از یک ماه عبادت مردم به استقبال جشن عید فطر می رود و این عید را با برنام های شاد و مفرح جشن می گیرد.

مسعود کاویانی با اشاره به اهداف کلان رادیو با توجه به شعار «همدلی مومنانه و آیین مهربانی»، گفت: مواسات و همدلی مومانه و خدمت به خلق الله، ترویج فرهنگ و آداب مهربانی و سنت های پُرشکوه ایران اسلامی، فرهنگ سازی صلح و سازش و کمک به حل مشکلات و مناقشات خانوادگی و اجتماعی، همدلی و وحدت مسلمین، صبر راهبردی و مقاومت در مقابل نظام سلطه و استکبار، نشاط معنوی در خانواده با برپایی جلسات تلاوت خانوادگی و فامیلی، ترویج سفره های ساده افطار در خانه و مساجد محور برنامه های رادیو معارف در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ است.

دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا با اشاره برنامه‌های رادیویی قرآنی در ماه رمضان گفت: در رادیو قرآن ۸۰ ساعت و در رادیو معارف ۶۰ ساعت تلاوت با قاریان مختلف را خواهیم داشت؛ بر این اساس، ۴۷ درصد این برنامه‌ها تولیدی و ۵۳ درصد برنامه زنده است.

مدیر شبکه رادیویی معارف با اشاره به برنامه های پایگاه ایران صدا در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در برنامه ایران‌صدا اتفاقات جدیدی رقم خورده است و کتاب گویایی با موضوع دینی با صدای حسن سلطانی به مدت ۵۰۰ ساعت، و پادکست روایت انسان از ابتدای ماه رمضان بارگذاری می‌شود؛ همچنین، ویژه‌برنامه‌هایی برای مخاطبان کودک و نوجوان پیش‌بینی شده است.

تولید و پخش ۴هزار و ۷۹۴ ویژه‌برنامه رادیویی در ماه مبارک رمضان

برنامه های نوروزی رادیو متأثر از ماه مبارک رمضان است

در ادامه این نشست، «حمیدرضا افتخاری»، مدیر شبکه رادیویی صبا توضیح داد: امسال برنامه های نوروز متاثر از ماه مبارک رمضان است و با برنامه های هر سال تفاوت دارد؛ سال گذشته تمام جدول پخش رادیو متاثر از برنامه های نوروز بود اما امسال بخشی از جدول برنامه ها به نوروز و حتی برنامه های نوروزی هم با رنگ و بوی ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

مدیر شبکه رادیویی صبا با بیان اینکه رادیو امسال برنامه ای در خصوص سفر ندارد، اظهار کرد: شبکه ها در هر روز ۲ برنامه زنده دارند که جنگ های شاد نوروز را پخش می کنند؛ امسال برنامه های افطاری و عصرگاهی نوروز با یکدیگر ادغام شده اند و این برنامه ها از ۲۲ اسفند آغاز می شوند. شبکه ها برنامه های نوروزی دارند، علاوه بر اینکه برنامه رمضانی را تدارک دیدند به تناسب حجم برنامه های هر شبکه فرق می کند، با توجه به ماموریت ها برخی برنامه ها حجم نوروزی بیشتری دارد و برخی برنامه های ماه رمضان بیشتر باشد؛ شبکه های رادیویی هشت ساعت به طور میانگین برنامه های نوروزی دارند.

وی تصریح کرد: شاخص ترین برنامه ای که در رادیو تهیه می شود، متاثر از ۲ اتفاق ماه رمضان و نوروز است، برنامه تحویل سال با توجه به اینکه زمان سال تحویل به سحر نزدیک است این دو  برنامه در یکدیگر تداخل دارند.

حمیدرضا افتخاری با مرور برنامه های تحویل سال رادیو صبا گفت: برنامه رادیو ایران و رادیو جوان دو برنامه متفاوت‌تری از شبکه های دیگر هستند. این دو برنامه از شب قبل آغاز می شوند؛ رادیو جوان از ۱۰ شب و رادیو ایران از هفت شب تا هفت صبح برنامه سال تحویل را با برنامه های شاد و مفرح پخش می کنند و شبکه های دیگر با توجه به سیاستگذاری های خودشان برنامه ها را با حال و هوای خاص خود پخش می کنند.

وی افزود: رادیو اقتصاد با برنامه «پیشکش بهار»، ایران صدا رادیو آوا و رادیو پیام با «بسته های موسیقیایی»، رادیو تهران با برنامه «اینک بهار» رادیو جوان با برنامه «سحر سال سه»، رادیو صبا با برنامه «یک دو سه بهار» رادیو فرهنگ با برنامه «سال نو حال نو»، رادیو قرآن ویژه برنامه رادیو گفتگو با برنامه «پا به پای بهار»، رادیو معارف با برنامه «یامقلب القلوب»، رادیو نمایش با برنامه «شادبادش» و  هفت‌ سین خاطرات و رادیو ورزش با برنامه «توپ تحویل سال» به خانه های علاقمندان رادیو می آیند.

افتخاری با ارائه گزارشی از ویژه برنامه های شبکه های مختلف رادیویی سه برنامه را معرفی کرد و گفت: برنامه های بهار بازار، سکه بهار و نبض پیشرفت از رادیو اقتصاد، برنامه های صبح عید با شما و دور هم‌ باشیم از رادیو ایران، برنامه های لاله سیاه، کلارا و خورشید و شب رویایی از ایران‌صدا، برنامه های پیام گردشگری، پیام تغذیه و پیام سلامت از رادیوهای آوا و پیام، برنامه های شهرزیبا، سنگلج و تالار وحدت از رادیو تهران، برنامه های نوروزخان، جوان ماه و پرچمدار از رادیو جوان، برنامه های به رسم بهار، مسابقه هرم طلایی و جاده ای برای زندگی از رادیو سلامت، برنامه های دو قاف، کاشیا و مسافرخونه از رادیو صبا، برنامه های گلستانه، سرزمین نوروز و ایل بانگ از رادیو فرهنگ، برنامه های بوستان تلاوت، صدای نیایش و بهار قرآن از رادیو قرآن، برنامه های گفت و گوی بهاری، ایوان بهار و در آیینه اقوام از رادیو گفت و گو، ب نامه های سلام بهار و عطر صبح از رادیو معارف، برنامه های خانواده بایرامی، تحفه یزد و دوشاب الملک از رادیو نمایش و برنامه های بهار ورزش، عصر بهاری و ورزش در سالی که گذشت از ویژه برنامه های رادیو ورزش برای روزهای نوروزی است.

پایان پیام/

کد خبر 1754047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha