گشایش «یادمان شهدای گمنام» در موزه زمان

رواق «فرازمان»، «یادمان شهدای گمنام» با نمایش ۱۴ ساعت از شهدای دفاع مقدس با حضور مدیران موزه‌های دفینه و بنیاد مستضعفان در موزه زمان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، رواق «فرازمان»  موزه زمان  یادمان شهدای گمنام صبح امروز یکشنبه ۲۰ اسفندماه  با حضور مدیران موزه های دفینه در موزه زمان افتتاح شد.

گشایش «یادمان شهدای گمنام» در موزه زمان

 بر  دیوار رواق فرازمان ۱۲ ساعت مچی از  شهدای گمنام از عملیات های  مختلف نصب شده است.

گشایش «یادمان شهدای گمنام» در موزه زمان



در رواق فرازمان دو ساعت از «شهید مهدی باکری» و شهید «مهدی زین الدین» به نمایش گذاشته شده است.

گشایش «یادمان شهدای گمنام» در موزه زمان

«محسن قانونی»، مدیر توسعه و پژوهش موزه‌های بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح «رواق فرا زمان» در جمع خبرنگاران گفت: در این رواق به پاسداشت شهدای گمنام ایده ای برای یادمان شهدا بویژه گمنام که کمتر اسمشان هست، داشتیم؛ ایده به این شکل بود که دوازده ساعت شهدای گمنام را که در مناطق عملیاتی تحقیق و تفحص به دست آمده بود، در پهنه ایران جاگذاری کردیم و  همچنین دو ساعت از وسایل شخصی شهید باکری و مهدی زین الدین و همچنین جمله ای از شهید آوینی را در این رواق قرار دادیم.

گشایش «یادمان شهدای گمنام» در موزه زمان

  در ادامه این مراسم مدیران موزه های دفینه و  مدیران بنیاد مستضعفان ازرواق فرازمان بازدید کردند. همچنین، خادمان حرم مطهر رضوی رواق «فرازمان»، «یادمان شهدای گمنام» را با پرچم آستان امام هشتم (ع) متبرک کردند.

گشایش «یادمان شهدای گمنام» در موزه زمان

در ادامه این مراسم «محسن قانونی »، مدیر پژوهش و توسعه گروه موزه‌های دفینه درباره بازسازی ها و مرمت های صورت گرفته در موزه زمان به خبرنگاران، گفت: مجموعه موزه نیز مرمت و بخش‌هایی از آن بازسازی شده است تا میزان بازدیدکنندگان نوروزی شود. این بخش‌ها که شامل قسمت اداری و کافی شاپ سرویس‌ها و محوطه بود مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت؛ همچنین، سقف بنا تزئینات گچ بری سیستم اداری، سیستم آب رسانی ورودی، شریان‌های موجود بهسازی انجام شده است. بخش‌هایی از موزه، نیازمند پایش مستمر هستند بنابراین با توجه به نیازی که بود ضرورت‌های فوری مجموعه مرتفع شد.

پایان پیام/

کد خبر 1754254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha