در گفتگو با شبستان مطرح شد

خبرهای خوب مهدوی در ارتش

از دوره‌های امام‌شناسی تا نهج‌البلاغه‌خوانی در مساجد
خبرهای خوب مهدوی در ارتش

سرهنگ میدانی با شرح اقدامات انجام شده در حوزه مهدویت و نهج‌البلاغه در ارتش در سالی که گذشت، گفت: برگزاری سه هزار و ۶۴۱ کارگاه و جلسه آموزشی مهدویت، برگزاری 179 کاروان میثاق یار ویژه امام‌شناسی و ۵۴۴ جلسه حکمت نهج البلاغه از جمله این اقدامات است.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان درباره دوره های مهدویت و نهج البلاغه این اداره در سال گذشته، اظهار کرد: در مورد برگزاری دوره های مهدویت و نهج البلاغه تفاهم نامه ای با ستاد اقامه نماز امضاء شد که در ذیل یکی از بندهای آن تفاهم با بنیاد مهدی موعود(عج) مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در ادامه فعالیت های مهدوی در ارتش، بیش از پنج دوره تربیت مربی معارف مهدویت برای ۲۰۰ تن از مربیان ارتش برگزار شد که این مربیان در سطح کل ارتش کلاس های مهدویت را برگزار می کنند. برگزاری دوره های مهدویت در ۱۶ مرکز برای دانشجویان دوره افسری و مراکز منتخب افسری آجا با دعوت از اساتید مهدویت در شهر قم از دیگر فعالیت های مهدویت ارتش است.

سرهنگ میدانی تصریح کرد: امسال به لطف خداوند سه هزار و ۱۵۳ جلسه کارگاه و آشنایی با آموزه های نهج البلاغه برای کارکنان پایور، وظیفه، خواهران شاغل، همسران، فرزندان و دانشجویان دانشگاه آجا و همچنین سه هزار و ۶۴۱ کارگاه و جلسه آموزشی مهدویت برای مخاطبان برگزار شد.

اعزام ۱۷۹ کاروان زیارتی در طرح میثاق یار

وی در مورد طرح های امام‌شناسی در ارتش جمهوری اسلامی، گفت: طرح میثاق یار از دیگر طرح های ارتش است  که در آن کارکنان و خانواده و سربازان به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی اعزام شدند و در آنجا با عنوان کاروان های زیارتی کلاس های آموزشی امام شناسی برای آنها برگزار شد که در همین رابطه ۱۷۹ کاروان زیارتی از سراسر کشور به حرم احمدبن موسی(ع)، بقاع متبرکه و شاه عبدالعظیم حسنی(ع) اعزام شدند و طرح میثاق یار در این مکان های مقدس برگزار شد.

سرهنگ میدانی تصریح کرد: در طرح سفیران معرفت؛ ۲۱۰ کارگاه آموزشی امام شناسی، و همچنین کارگاه معارف مهدویت و آشنایی با آموزه های نهج البلاغه را برای تمام مخاطبان با دعوت از اساتید موسسه بین المللی نهج البلاغه و بنیاد مهدی موعود(عج) و دست اندرکاران امور مهدویت و بنیاد غدیر برگزار کردیم.

میزبانی مساجد ارتش از یکشنبه‌های علوی

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه طرح یکشنبه های علوی نیز در سال ۱۴۰۲ در بین صلاتین در تمام مساجد ارتش برگزار شد، گفت: در این طرح کلیپ های کوتاهی از حکمت های نهج البلاغه با تفسیر و توضیح منتشر شد و اساتید این حوزه این حکمت ها  را برای مخاطبان تفسیر می کردند که بعد از نماز ظهر و عصر برگزار شد و ۹ هزار و ۴۰۰ کلیپ از گزیده های نهج البلاغه در مساجد پخش شد .

وی ادامه داد: در جشنواره حدیث با موضوع نهج البلاغه ۱۴ هزار و ۸۹۳ نفر از فرزندان زیر ۱۵ سال و ۲۳ هزار و ۴۰۲ نفر از مخاطبان بالای ۱۵ سال شرکت کردند و ۱۴ هزار نسخه از کتاب «نماز در سیره عملی امام علی(ع)» در اختیار مخاطبان قرار گرفت.

ارتش؛ فعال منتخب مهدوی در نیروهای مسلح

سرهنگ میدانی با بیان اینکه در دو سال گذشته در هفدهمین همایش دکترین مهدویت در قم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان فعال مهدوی شناخته و به ریاست سازمان لوحی اهدا شد، گفت: در سال ۱۴۰۱ سومین اجلاسیه فعالان مهدوی توسط ستاد غدیر برگزار و در این اجلاسیه نیز از سازمان عقیدتی سیاسی و ریاست سازمان ارتش به عنوان فعال مهدوی تقدیر شد و در اواخر سال ۱۴۰۲ نیز همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی در شهر زاهدان برگزار و از سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در میان نیروهای مسلح به عنوان فعال مهدوی تقدیر شد.

وی در مورد آمار جلسات مهدویت و نهج البلاغه در ارتش اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۴۲۶ جلسه مهدوی و در سال ۱۴۰۱، ۳ هزار و ۱۵۳ جلسه برگزار شد. همچنین، در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۷۸۵ جلسه و سال گذشته ۳ هزار و ۶۴۱ جلسه آشنایی با آموزه های نهج البلاغه برگزار کردیم.

سرهنگ میدانی ادامه داد: برنامه میثاق یار در بقاع متبرکه  در سال گذشته ۷۲ جلسه برگزار شد و در سال ۱۴۰۲ به ۱۷۹ جلسه ارتقاء یافته است . همچنین سفیران معرفت که دعوت از اساتید حوزه مهدویت و نهج البلاغه  خارج از ارتش بود در سال ۱۴۰۱،  ۳۸ جلسه بود که در سال گذشته به ۲۱۰ جلسه ارتقاء یافت. یکشنبه های علوی پخش کلیپ ها با محوریت تفسیر نهج البلاغه ۹ هزار و ۴۰۰ کلیپ در سال ۱۴۰۲ پخش شده است.

برگزاری ۵۴۴ جلسه حکمت نهج البلاغه

سرهنگ میدانی در مورد برنامه های میلاد امام علی (ع) گفت: در هفته منتهی به میلاد با سعادت امام علی (ع) و هفته نهج البلاغه؛ تعداد جلسات آموزشی در فضایل حضرت علی (ع) ۶۲۵ جلسه و تعداد جلسات حکمت های نهج البلاغه ۵۴۴ جلسه و جلسات آشنایی با خطبه ها و نامه ها شرح موضوعی نهج البلاغه ۴۸۴ جلسه و برگزاری جلسات نهضت نهج البلاغه ۲۸۹ جلسه بود.

وی تأکید کرد: در باب نهضت نهج البلاغه‌خوانی چندین هزار جلد از این کتاب شریف تهیه و در تمام مساجد ارتش در کنار قرآن و مفاتیح عرضه شد تا به صورت هفتگی متن و ترجمه فراز و حکمتی از آن در مساجد ارتش خوانده شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات با موضوع ولادت حضرت علی (ع) به صورت مجازی و حضوری، محفل انس با قرآن در یگان های سازمانی به مناسبت میلاد امیرالمومنین (ع) و دوره های بصیرت علوی در ارتش و نمایشگاه کتاب ارتش با موضوع قرآن و نهج البلاغه از دیگر برنامه های این نهاد در سال ۱۴۰۲ است همچنین از تمامی فرماندهان مربیان و نفرات منتخب در دوره های مهدویت و نهج البلاغه مسئولان و فرماندهان فعال و روسای عقیدتی سیاسی در موضوع مهدویت و نهج البلاغه و مربیانی که خارج از ارتش با ما همکاری داشتند، تقدیر شد.

کد خبر 1754346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha