ورود سازمان بسیج به برگزاری مسابقات خانوادگی/ پخش مسابقه ۱۱۴ از شبکه قرآن

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به ورود سازمان بسیج مستضعفین به فعالیت‌های قرآنیِ خانواده‌محور، گفت: در این راستا مسابقه قرآنی ۱۱۴ تولید شده و در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام احسان رضایی، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار زنان و خانواده خبرگزاری شبستان از برگزاری مسابقه قرآنی «۱۱۴» ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: مسابقه تلویزیونی ۱۱۴ ویژه ماه مبارک و سال جدید از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰  شب از شبکه قرآن و عترت  صدا وسیما پخش می شود.

وی افزود: این مسابقه ویژه مرحله ملی مسابقات قرآن و عترت بسیج در بخش خانوادگی است؛ در این مسابقات ۱۰ خانواده از استان های مختلف که به مرحله سی‌امین دوره مسابقات قرآن عترت بسیج راه یافته بودند، در شهر قم رقابت کردند.

رضایی ادامه داد: بخش خانوادگی از رویکردهای جدید بسیج در مسابقات قرآن است و اساسا این سبک از مسابقات در کشور سابقه ندارد و ۲ سال است که بسیج به این موضوع ورود کرده است  امسال این بخش از مسابقات قرآن با حضور ۱۵ هزار خانواده برگزار شد و شور و نشاط خاصی به مسابقه بخشیده است و هر یک از اعضای خانواده در این مسابقه وظیفه و تکلیفی از قرآن، صحفیه سجادیه و یا نهج البلاغه برعهده دارند.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: در این مسابقه برای نونهالان، کودکان و نوجوانان تکالیفی مجزا دیده شده این سبک از مسابقات می تواند تحکیم دهنده مسئله خانواده باشد و مسئله خانواده را در جامعه رونق دهد و در مسائل مختلفی  که در سبک زندگی جدید داریم مانن  فاصله گرفتن خانواده از یکدیگر و مبتلا شدن به اشتغالاتی مانند فضای مجازی؛ مسابقه قرآن خانوادگی بسیج می تواند بستری برای دور هم نشستن خانواده و تمرین و ایجاد آمادگی  برای حضور در فعالیت های قرآنی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مراحل ابتدایی مسابقه قرآن خانوادگی تکالیف حداقلی در نظر گرفته شده تا خانواده های جدید همه میل حضور در این مسابقات داشته باشند؛ این سبک از مسابقه در آغاز راه خود است و در گام های بعدی می تواند با خلاقیت ها و ابتکارات جدید همراه باشد و در سال های بعد شاهد رونق بیشتری از این سبک از مسابقات باشیم.

کد خبر 1754381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha