رسانه‌ها به مساجد بدهکارند/ افزایش تولیدات مسجدی در شبکه‌های رادیویی

کاویانی با بیان اینکه رسانه‌ها به مساجد بدهکار هستند، گفت: باید یک انقلاب و جریان‌سازی جدی درباره توجه به مسجد و محله در رسانه صورت بگیرد. درصدد افزایش تولیدات مسجدی در رادیو معارف و دیگر شبکه‌های رادیویی هستیم.

«مسعود کاویانی»، مدیر رادیو معارف در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان با بیان اینکه همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان فرصت تولید و پخش برنامه‌های متنوعی را فراهم کرد، گفت: رادیو معارف برنامه‌های «عطر صبح» و برنامه «سلام بهار»  را به مناسبت نوروز و ماه  مبارک  رمضان روی آنتن برد؛ همچنین در ویزه برنامه افطاری «دعوت» به موضوع مساجد و امامزادگان می‌پردازیم.

وی در پاسخ به این سؤال که رادیو معارف برای تحقق نهضت بازگشت به مسجد با تولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چه اقداماتی را می‌تواند انجام دهد؟ ، اظهار کرد: متأسفانه مسجد از حوزه‌هایی است که رسانه نسبت به آن دین و بدهی دارد! در این باره فرهنگ‌سازی لازم انجام نشده و برنامه‌های رسانه‌ای با محور مسجد بسیار معدودند.

کاویانی افزود: در جلسه چند ماه قبلِ شورای مدیران و معاونان صدا مباحث و برنامه‌ها  و سیاست‌هایی درباره مسجد مطرح و مقرر شد همه شبکه‌های رادیویی در سال جدید توجه ویژه‌ای به مسجد و محله داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: ویژه برنامه اذانگاهی رادیو معارف در سال گذشته با موضوع مسجد تهیه و تولید شده بود، درصدد افزایش تولیدات مسجدی در رادیو معارف و دیگر شبکه‌های رادیویی هستیم.

مدیر رادیو معارف تأکید کرد: باید نوعی انقلاب و جریان‌سازی جدی درباره توجه به مسجد و محله در رسانه‌ها رخ دهد.

کاویانی درباره راه‌های استفاده رادیو معارف از ظرفیت عظیم مساجد در برنامه‌ها، بیان کرد: یک عزم جدی در این باره لازم است، محتوا فراهم است باید مسجد را به ماموریت و محور تولید رسانه‌ای تبدیل کنیم.

مدیر رادیو معارف تأکید کرد: اگر شرایط برای پرداختن به موضوع مسجد هم مهیا نیست ما باید مطالبه‌گری کنیم و درباره مسائل مسجدی از مسئولان سؤال کنیم.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌های مختلف در حوزه مسجد، ابراز کرد: حدود ۲۰ ارگان و نهاد متولی امر مسجد هستند و این هم نقطه قوت است و هم می‌تواند نقطه ضعف باشد و در برخی موارد هیچ دستگاهی پاسخگو نباشد و همین باعث سردرگمی رسانه‌ها برای پیگیری می‌شود.

کاویانی در پایان با بیان اینکه مسجد از مسائل مهمی است که رسانه‌ها باید درباره آن سراغ مسئولان بروند، خاطرنشان کرد: ما در این باره پیشنهاداتی ارائه کرده‌ایم تا برخی آسیب‌ها و مشکلات مسجد بیشتر در رسانه منعکس شود.

کد خبر 1755050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha