دعا برای امام زمان(عج)؛ برترینِ اعمال در رمضان

دبیر جامعه مبلغین تهران با بیان اینکه برترین عمل در ماه رمضان، دعا برای سلامتی امام زمان(عج) است، گفت: خداوند ماه رمضان را با این همه برکات و عنایات ویژه قرار داد تا مومنان از آن بهره‌مند شوند، انس با امام زمان(عج) از راه‌های بهره‌مندی از این فرصت طلایی است.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی»، دبیر جامعه مبلغین تهران و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با ابراز امیدواری برای استفاده حداکثری از ظرفیت های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: یکی از پیچیده ترین مخلوقات خداوند متعال در عالم هستی «زمان» است، زمانی که هنوز هم بشر نتوانسته نسبت به آن شناخت ماهوی پیدا کند، خداوند تبارک و تعالی است که فقط از ظرف زمان بیرون است و گذشت زمان به هیچ عنوان بر ذات اقدس احدیت تاثیر ندارد، چون خداوند، آفریننده زمان است ولی تمام عناصر عالم هستی اعم از عناصر سمائی، ارضی و معنوی، تماما تحت تاثیر زمان و گذر زمان هستند. لذا خداوند تبارک و تعالی به انسان منت گزارده و ارزنده ترین مخلوق خود را که زمان باشد، تحت عنوان عمر در اختیار انسان قرار داده است.

دبیر جامعه مبلغین تهران در ادامه تصریح کرد: البته کلمه عمر مصدر است و بعید نیست از عمران گرفته شده باشد به معنای آبادی و آبادانی و این نامگذاری به جهت این است که خداوند تبارک و تعالی ذیل عنایت عمر به بشر مهلت می دهد که دنیا و آخرت خود را آباد کند.

حجت الاسلام ادیب یزدی بیان کرد: در میان زمان های مختلف ماه مبارک رمضان ارزنده ترین و برترین اوقات است؛ زمان شامل قطعات، آلات و لحظات می شود و در مقایسه با سایر شهور از دوازده ماه، ماه رمضان از همه برتر است و بعید نیست کسانی که رمضان را در این دنیا با توجه و حضور قلب در محضر حضرت حق تعالی می گذرانند، فردای قیامت هم همین رمضان به داد آنها برسد و آنها را از وحشت های قیامت نجات دهد.

وی با بیان اینکه همه فضایل ۱۱ ماه دیگر یکجا در رمضان المبارک جمع شده است، گفت: مضان ماهی است که به محض اینکه هلال آن حلول کند و فرا برسد، خداوند تبارک و تعالی امر می فرماید: درهای جهنم بسته شود و فرشتگان درهای جهنم را می بندند. حتی در روایت داریم که از لای جرز درهای جهنم حرارتی بیرون می زند که امر می شود این درزها را هم بپوشانید. آنچنان ملائکه درزهای جهنم را غل و زنجیر می کنند که باورشان نمی شود دوباره این درزها باز شوند!.

دبیر جامعه مبلغین تهران با بیان اینکه شیاطین در ماه مبارک رمضان در غل و زنجیر هستند، تأکید کرد: آزادی شیاطین در این ماه کاملا محدود می شود و نمی توانند آن طور که دلشان می خواهد بندگان خدا را منحرف کنند این هم در دیگر ماه ها وجود ندارد! ضمن اینکه خداوند تعالی وعده می دهد در ماه مبارک رمضان همه را بیامرزد...  اگر کسی در این ماه آمرزیده نشود قطعا در ماه های دیگر امیدی به آمرزش وی نیست مگر این که خداوند رحم کند و بندگان خود را در ماه های دیگر بیامرزد لذا پیامبر اکرم (ص) فرمودند: وای بر حال کسی که رمضان از او بگذرد و خدا از او نگذرد؛ او از شقی ترین مردمان است، شقی یعنی کسی که باید به جهنم برود و راهی برای نجات ندارد.

حجت الاسلام ادیب یزدی در ادامه ابراز کرد: خداوند متعال ماه رمضان را با این همه برکات و عنایات ویژه قرار داده تا مومنان از آن بهره مند شوند؛ چنان که بزرگترین عنایت خداوند یعنی نزول قرآن در ماه رمضان صورت گرفته است، حتی نزول تورات، انجیل، صحف و زبور هم در ماه مبارک رمضان بوده است یعنی همه کتاب های آسمانی در ماه رمضان نازل شده اند!

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است در این ماه شریف کمی به خود بیاییم و با خدای خود عهد ببندیم که مراتب بندگی حضرتش را رعایت کنیم. به نظر می رسد بزرگترین اعمال رمضان، دعا برای سلامتی امام زمان(عج) و ظهور آن حضرت(عج) است، خوب است در رمضان که افضل زمان ها است یاد صاحب زمان(عج) را سرلوحه کار قرار دهیم  وطرو رفتار کنیم که قلب مبارک ایشان راضی و خشنود شود.

کد خبر 1755070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha