توانمندسازی واحدهای تولید در امر صادرات؛ اولویت بسیج اصناف در ۱۴۰۳

حسن‌پور با تاکید بر فعالیت ۱۰۰۰ گروه جهادی و ارائه هزار خدمت در مناطق کم‌برخوردار در سال ۱۴۰۲، گفت: اولویت بسیج اصناف در سال ۱۴۰۳ توانمندسازی واحدهای تولید در امر صادرات است.

غلامرضا حسن پور، رییس بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های بسیج اصناف در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در سالی که گذشت چند اقدام مهم صورت گرفت؛ ابتدا سازمان دهی و بکارگیری ۱۰۰۰ گروه جهادی تخصصی فنی در روستاها و حاشیه شهر با حضور جمعی از اصناف و بازاریان؛ کاروان جهادی بسیج اصناف شامل مشاغل مختلف است که عبارتند از: مکانیک ها، تعمیرکاران، شیشه بُران، آرایشگران و .... که به صورت رایگان خدمات مورد نیاز مردم در مناطق محروم را ارائه می دهند.

رییس بسیج اصناف تصریح کرد: در کنار این گروه ها، گروه های کارآفرین حضور دارند که با ورود به مناطق محروم و حاشیه شهر به سراغ ظرفیت های اشتغال می روند بطور مثال در برخی مناطق ظرفیت بلوک زنی وجود داشت و باید تجهیزاتی برای آن خریداری می شد که اصناف بسیجی بازاری این امکان را در خدمت آن منطقه قرار دادند.

 وی در ادامه گفت: در برخی مناطق صنایع دستی از چشم ها دور مانده بود  که با حضور جهادگران این صنایع احیاء شدند به طور مثال کاروان جهادی اسفراین توانست ۱۰ هزار شغل خانگی خُرد ایجاد کند و بازار فروش آن را نیز فراهم کرد. در هفته بسیج سال ۱۴۰۲، ۱۰۰ هزار خدمت توسط هزار گروه جهادی در کشور به ثبت رسید امیدواریم در سه سال آینده این هزار گروه به ۳ هزار گروه جهادی افزایش یابد.

حسن پور تأکید کرد: در بازدید از صنایع تلاش کردیم موانع حقوقی و اداری را شناسایی و بخشی از دغدغه واحدهای صنفی را برطرف کنیم و عمده آنها مشکل سرمایه در گردش داشتند که توانستیم بخشی از مشکلات آنها را حل و این واحدهای تولیدی را احیاء کنیم.

رییس بسیج اصناف تصریح کرد: بسیج اصناف در بخش بسیج تجار فعال است که ۲ سفر به عراق داشتیم و مراوده اقتصادی با عراق را گسترش دادیم و توانستیم قدم هایی را در این باره برداریم.

وی در ورد اولویت های بسیج اصناف در سال ۱۴۰۳، اعلام کرد: برای سال جدید توانمندسازی واحدهای تولید صنفی در امر صادرات را در اولویت فعالیت های خود قرار دادیم در حال حاضر ۶۰۰ هزار واحد تولیدی صنفی کوچک در کشور داریم که پروانه کسب در اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی و قدرت مانور برای تولید و فروش دارند اما به جهت کاهش قدرت خرید مردم و تورم در تولید و فروش با مشکل مواجه هستند؛ برای همین امر برامه ریزی مفصلی انجام شد و مقدمات صورت گرفت و در سال ۱۴۰۳ به عنوان برنامه اصلی قرار گرفت تا توانمندسازی واحدهای صنفی تولید در امر صادرات دنبال شود.

وی در ادامه بیان کرد: از دیگر اولویت های ۱۴۰۳، توجه به پایگاه های بسیج در واحدهای صنفی بازار، اقدام فرهنگی و آموزشی در کشور است که با توجه به اتمام کرونا و آرامش بازار، ۷۰ درصد آموزش فقه بازار در سال  ۱۴۰۲، به صورت حضوری برگزار شد و در سال جدید همه این کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود و کسبه ای که پروانه کسب اخذ می کنند در این دوره ها حضور دارند.

حسن پور خاطرنشان کرد: در طول سال قریب به ۳۰۰ هزار نفر در دوره های آموزشی فقه و اخلاق بازار شرکت می کنند و بحث های احکام شرعی و فقهی به جوانان آموزش داده می شود.

کد خبر 1755245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha