برکات نگاه کردن به قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: یکی از برکات برای چشم، خواندن قرآن مجید از روی قرآن و نه از حفظ است، وقتی نگاه انسان به صفحات وصل می شود این نگاه در پرونده انسان به عنوان حسنات نوشته می شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: اگر با ترک گناهان، ظاهر و باطن ما قدرتمند شود و به تقوا دست یابد بخشی از امور و حقایق پشت پرده در عالم ملکوت را درک خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه چشم، گوش و نیروی فهم که خداوند از آن تعبیر به قلب کرده است اگر تقوا داشته باشد آثار و برکات مهم و ماندنی برای انسان دارد، عنوان کرد: یکی از برکات برای چشم خواندن قرآن مجید از روی قرآن و نه از حفظ است، وقتی نگاه انسان به صفحات وصل می شود این نگاه در پرونده انسان به عنوان حسنات نوشته می شود، در روایت آمده قاری قرآن و تدبر کننده در آن به خصوص ماه رمضان، به تعداد حروف آن ثواب یک ختم قرآن دارد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه قرآن به هر حرفی که در ماه رمضان قرائت شود پاداش یک ختم قرآن دارد، ابراز کرد: هنگام قرائت قرآن کریم ما با خداوند ارتباط می گیریم، این نوع نگاه کردن و خواندن دارای اهمیت و ثواب عظیم است.

وی ادامه داد: یکی از اصحاب زمان پیامبر(ص) بسیار زیاد به چهره امیرمومنان امام علی(ع) نگاه می کرد، کسی دلیل را پرسید او پاسخ داد از رسول خدا(ص) شنیدم که نگاه به صورت امیرمومنان امام علی(ع) عبادت است، منظور از این نگاه توجه به حقایق و ارزش های امیرمومنان امام علی(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به ثواب دیگر برای چشم گفت: ثواب دیگر برای چشم نگاه کردن به چهره والدین همراه با محبت است، خداوند متعال همواره فرزندان را توصیه احترام نسبت به والدین کردند با اینکه رفتار و اخلاق بسیاری از آنها را قبول ندارد.

این استاد اخلاق با بیان اینکه نگاه به کعبه نیز عبادت است، عنوان کرد: در جهان کاخ های مجلل فراوانی هستند که ارزش مادی آنها قابل قیاس با کعبه نیست؛ اما چون خداوند کعبه را به خود منتسب کرده  باارزش شده و به آن شرافت داده است. بنابراین با هر نگاهی به کعبه صدهزار حسنه در نامه عمل نوشته می‌شود و صدهزار بدی از نامه عمل پاک می‌شود، صدهزار درجه به درجات آخرتی مومن اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به ثواب دیگر برای چشم، اظهار کرد: عبرت گرفتن با چشم از پیشامدها، حوادث، زیبایی‌های عالم ثواب دارد که شخص بداند جهان ساخته خدای رحمن و رحیم، علیم و ودود است، بنابراین ما باید برای این همه نعمت الهی شاکر باشیم، امیر مومنان امام علی (ع)‌می‌فرمایند هیچ‌ چیز را در این عالم با چشم‌های خود نگاه نکردم مگر اینکه پیش از آن نعمت، همراه آن نعمت و پس از آن نعمت خداوند را می بینم. شکر نعمت به این است که در کنار هر نعمتی خدا را ببینی و نه خود نعمت را، از خداوند بخواهیم که حال شکر را به همه ما عنایت کند.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: افراد زیادی در دنیا بنده شکم، همسر، قدرت و ثروت می شوند تنها نیروی آنها را آزاد می کند ملک‌الموت است اما مومنان واقعی بنده خدا هستند و فریب شیاطین و طاغوت نمی خورند.

کد خبر 1755391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha