وعده وزیر فرهنگ درباره تکثیر جلسات قرآنی در مساجد

دکتر اسماعیلی با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با بیان اینکه وزارت فرهنگ از سال گذشته لبیک به مطالبه رهبری معظم انقلاب در موضوع راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی را آغاز کرده است، گفت: در این راستا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ۴ هزار پایگاه قرآنی در مساجد فعال شده‌اند.

دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در این نمایشگاه درباره برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکثیر جلسات قرآنی در مساجد، اظهار کرد: اگرچه مقام معظم رهبری در دیدار امسال خود با جامعه قرآنی مسئله تکثیر جلسات قرآنی در مساجد را بیان کردند اما همسو با مطالبه ایشان در دیدار سال گذشته با فعالان قرآنی مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، ما در وزارت فرهنگ از سال ۱۴۰۲ این کار را آغاز کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در همین راستا و با همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور چهار هزار پایگاه قرآن در مساجد راه اندازی شده است و این جریان ادامه و گسترش و با ظرفیت مطلوب کانون های فرهنگی هنری این آمار به ۱۰ هزار باب افزایش می یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: این مهم برای آن است که فضای تربیت حفاظ و قراء را در مساجد احیا کنیم تا هم مساجد محور قرار بگیرد و هم فضای کار بنیادین و اصیل برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی مدنظر رهبری معظم انقلاب فراهم شود.

دکتر اسماعیلی با اشاره به آغاز پوش مردمی «حافظ شو» در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، خاطرنشان کرد: ظرفیت کانون های مساجد برای این پویش و تربیت حافظ بسیار غنی و فعال است و ما در این باره نیز از ظرفیت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بهره می بریم.

گفتنی است، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۱ تا ۱۴ فروردین ماه در مصلای امام خمینی(ره) میزبان بازدیدکنندگان است.

کد خبر 1755606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha