طرح های ملی قرآنی آستان قدس مسجدمحور اجرا می شود

حجت‌الاسلام میریان با بیان اینکه مرکز قرآنی آستان قدس رضوی طرح های ملی را به صورت مسجدمحور اجرا می کند، گفت: مساجد دارای کانون‌های فرهنگی هنری فعال بازوی آستان در اجرای طرح ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره جدیدترین برنامه‌های این مرکز، بیان کرد: مهمترین و اولویت نخست مرکز قرآنی آستان قدس، آموزش است و برای این مهم طرح ملی «من قرآن را دوست دارم (نهضت آموزش قرآن)» را در اعتاب مقدسه اجرا می کند.
وی ادامه داد: این طرح ملی مراحل مختلفی دارد ازجمله روخوانی و روانخوانی، تجویدالصلاه، مفاهیم و حفظ که در ماه مبارک رمضان حفظ موضوعی قرآن را با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم بر مبنای طرح مسطورا(زندگی با آیه ها) آغاز می کنیم.
وی در ادامه درباره استفاده آستان قدس رضوی از ظرفیت مساجد در اجرای طرح های ملی قرآنی، گفت: عمده فعالیت های آموزشی آستان در مساجد دنبال می شود.
وی در ادامه ابراز کرد: در مشهد نسبت به مطالبه رهبری معظم انقلاب برای تبدیل مساجد به پایگاه قرآن اهتمامی ویژه است و آستان قدس هم این رهنمود را سرلوحه کار قراره داده و عمده طرح های ما اعم از مهدالرضا(ع)، تفسیر، تخفیظ رضوی و شمیم در مساجد دنبال و اجرا می شود و مساجد را به عنوان پایگاه قرآن در نظر گرفته ایم.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، محافل، پویش ها و جشنواره های قرآنی را هم با محوریت مساجد دنبال می کنیم.
حجت الاسلام میریان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد هم ظرفیت مطلوبی در اجرای طرح و برنامه های قرآنی هستند، تاکید کرد: مساجدی که دارای کانون فعال هستند بازوی کمکی آستان در اجرای طرح ها محسوب می شوند و اساسا برخی طرح ها را این کانون ها عهده دارند و امید است سطح تعاملات را افزایش دهیم.
گفتنی است، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۱ تا ۱۴ فروردین از ساعت ۱۷ تا ۲۴ پذیرای بازدیدکنندگان است.
کد خبر 1755698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha