آبرسانی به ۱۳ روستای محروم، مهم ترین دستاورد دولت سیزدهم

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان گفت: تاکنون ۱۳ روستای شهرستان شیروان از آب شُرب پایدار مجتمع سرانی این شهرستان بهره مند شد.

حسین جوان، سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ساکنان روستاهای شناقی علیا، قلعه علی محمد، برزلان علیا، برزلان سفلی، باغ و دده خان، سنجد، چورچوری و خیرآباد واقع در بخش قوشخانه شهرستان شیروان از آب مجتمع سرانی بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پروژه مذکور از سال ۸۶ آغاز شده که کل مبلغ هزینه شده تا پایان سال گذشته، ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار بوده است.

جوان عنوان کرد: آبرسانی به روستاهای مذکور این شهرستان، از محل اعتبارات محرومیت زدایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با مبلغ ۱۷۵ میلیارد ریال انجام شده است.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان بیان کرد: از ۳۰ روستای مجتمع سرانی تاکنون ۱۳ روستای این شهرستان و ۶ روستای شهرستان بجنورد از آب شُرب پایدار مجتمع سرانی بهره مند شدند و فقط ۱۱ روستای شهرستان در برنامه کاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد.

جوان افزود: کل قرارداد قرارگاه با شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بابت آبرسانی به ۶۲ روستای خراسان شمالی، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که از عملیات اجرایی آن از اوایل سال گذشته شروع شده و طبق برنامه زمان بندی تا اوایل سال ۱۴۰۳ عملیات اجرایی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

جوان عملیات احداث یک باب مخزن ۱۰۰ مترمکعبی چورچوری، ۶۰ پمپاژ بین راهی، تهیه و اجرای خط انتقال محدود سنجد به چورچوری به طول پنج هزار متر، احداث پنج باب حوضچه خط، عملیات تهیه و اجرای شبکه توزیع چورچوری به طول سه هزار متر را از جمله اقدامات انجام شده تاکنون در این پروژه توسط مجری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد.

وی اظهارکرد: همچنین عملیات احداث یک باب مخزن  ۱۰۰ مترمکعبی شناقی سفلی، هفت باب حوضچه خط اصلی در محدوده پیره جنگاه، تهیه و اجرای خط انتقال محدوده قلهک به سمت روستاهای باغ و دده خان به طول ۶ هزار متر و تهیه و اجرای شبکه توزیع ینگه قلعه سفلی به طول هزار و ۵۵۰ متر از دیگر اقدامات انجام شده برای این طرح بوده است.

اکنون ۱۳۴ روستا در این شهرستان از شبکه آب آشامیدنی برخوردارند که ۶۰ هزار نفر با ۲۱ هزار و ۵۰۰ انشعاب زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند. 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، ۶۳ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۱۹ هزار روستایی و مابقی شهری است.

کد خبر 1755705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha