محدودیت ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در دومین جمعه ماه رمضان

رژیم صهیونیستی در دومین جمعه ماه مبارک رمضان برای ورود فلسطینیان کرانه باختری به قدس محدودیت ایجاد کرد و فقط به مردان بالای ۵۵ سال و زنان بالای ۵۰ سال اجازه ورود به مسجدالاقصی را داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، رژیم صهیونیستی روز جمعه برای دومین هفته متوالی در ماه رمضان محدودیت های شدیدی را برای ورود فلسطینی ها از کرانه باختری به شهر قدس برای اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی اعمال کرد.

ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی، نیروهای خود را در گذرگاه های منتهی به شهر قدس تقویت کردند که در آنجا هویت فلسطینی ها بررسی کردند و از ورود صدها نفر به مسجدالاقصی جلوگیری کردند.

عبدالله حمایل (۶۳ ساله) فلسطینی گفت: مقامات رژیم صهیونیستی از ورود او به قدس جلوگیری کرده و او را به کرانه باختری بازگرداندند.

حمایل که اهل شهر بیتا در جنوب نابلس است، گفت: شهر قدس برای ما از همه چیز گرانبهاتر است، اما امروز حتی از اقامه نماز در آنجا منع شدیم.

خانم بیدا عمر (۷۱ ساله) نیز گفت: ارتش رژیم صهیونیستی از ورود او به قدس به این دلیل که جمعه گذشته دستوراتش را که قرار بود قبل از نماز غروب به کرانه باختری بازگردد، عمل نکرده است، جلوگیری کرد.

وی افزود: این ادعایی نادرست است، آنها می خواهند مانع ورود ما به مسجدالاقصی شوند، من مجوز دارم اما پس گرفته اند.

وی افزود: فقط نمازگزاران مرد بالای ۵۵ سال و زنان بالای ۵۰ سال و همچنین کودکان زیر ده سال مجاز به ورود مسجدالاقصی هستند.

از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، پلیس تمام ایست های بازرسی اطراف قدس شرقی را به روی ساکنان کرانه باختری بسته است.

کد خبر 1755726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha