تست قند و فشار خون در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

موسس مرکز خیریه آرامش مطلق نواندیش گفت: مشاوره و ویزیت رایگان، تست قند و فشار خون برای مراجعه کنندگان‌ در غرفه این موسسه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم فراهم شده است.

دکتر سارا اقتصادی نژاد، موسس مرکز خیریه آرامش مطلق نواندیش در گفت و گو با خبرنگار شبستان در غرفه بهزیستی استان تهران در سی و یکمین نمایشگاه بین اللملی قرآن گفت: این موسسه تحت نظارت بهزیستی استان تهران است و حدود ۱۴۰ مددجو را تحت پوشش دارد.

وی اظهار کرد: بیشتر این مددجویان بیماران اعصاب و روان هستند و به صورت شبانه روزی تحت حمایت و نگهداری قرار می گیرند و حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد این بیماران فاقد سرپرست یا بی سرپرست می باشند.

اقتصادی نژاد در ادامه بیان کرد: در مجموعه ما روان پزشک، پزشک، روان شناس، روان درمانگر، کار درمانگر، مددکار و بهیار وجود دارد که جزو نیروهای تخصصی ما می باشند.

موسس مرکز خیریه آرامش مطلق با بیان اینکه برای اوقات فراغت بچه ها برنامه مختلفی داریم تصریح کرد: برای مددجویان خود نمایشگاه کتاب، کتابخانه و باشگاه ورزشی هم فراهم کردیم. وی با اشاره به برنامه این غرفه در نمایشگاه بین المللی قرآن خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیماری اعصاب و روان در جامعه ما یک بیماری ناشناخته است لذا هدف ما از برپایی این غرفه شناسایی بچه های اعصاب و روان به جامعه می باشد.

وی تصریح کرد: نام بهزیستی فقط واژه سالمندان و افراد بی سرپرست را در ذهن مردم جامعه تداعی می کند در حالی این گونه نیست و بسیاری از بیماران اعصاب و روان هم در این مرکز نگهداری می شوند بنابراین لازم است که مردم در این غرفه با این بخش در سازمان بهزیستی هم آشنا شوند.

اقتصادی نژاد در ادامه بیان کرد: غرفه بهزیستی، مشاوره و ویزیت رایگان، تست قند و فشار خون برای مراجعه کنندگان‌ فراهم کرده است که همه اینها به بهانه آشنا کردن مراجعان با بیماری اعصاب و روان صورت گرفته است. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه همین تعداد معدودی که مراجعه کردند به خاطر تست قند و فشار خون بوده است ولی ما نهایت تلاش خود را کردیم تا آنها را با بیماری اعصاب و روان آشنا هم کنیم.

کد خبر 1755763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha