کودکانه‌های نمایشگاه قرآن در باغ آیات

مدیر اجرایی باغ آیات نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: در غرفه باغ آیات داده‌های قرآنی را با ابزار هنری چون نمایش در ذهن کودکان قرار می‌دهیم تا در سال‌های بزرگسالی‌شان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یکی از خوش انرژی‌ترین بخش‌های سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم «باغ آیات» است؛ بخشی که کودکان به آن روح می‌دهند و صدای خنده‌شان فضای غرفه‌ها را پر می‌کند. سیدعلی امامی مدیر اجرایی بخش باغ آیات گفت: حوزه اجرایی این مجموعه از سال‌های گذشته فضایی شاد و جذاب برای کودکانی که اغلب زیر ۱۲ سال هستند فعال شده و اصلی‌ترین موضوع را انتقال هر چه بهتر پیام‌های مورد نظرمان برای این نسل قرار داده‌ایم. پیام‌هایی که برای کودک در زندگی و آینده تأثیرگذار باشند. همچنین می‌خواهیم داده‌های قرآنی را در ذهن این نسل قرار دهیم تا در سال‌های بزرگسالی‌شان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در بخش نمایش هم همین دیدگاه مورد توجه قرار گرفته است؛ به نحوی که از شخصیت‌های قرآنی و مباحث داستانی مثل داستان اصحاب فیل، زنبور عسل، مورچه که در آیات قرآن پیرامون نظام زندگی‌اش مورد اشاره است یا پرنده هُدهُد که نامه‌رسان حضرت سلیمان(ع) بوده، کاراکتر داستانی انتخاب شده است.

امامی با بیان اینکه عمده فعالیت های بخش باغ آیات آموزش در فضای نمایش است، گفت: در نمایشنامه‌ها مفاهیم با روایت‌های کاملاً کودکانه گنجانده شده و با موضوعات مختلف از نزول قرآن کریم تا سلامت و ... برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند.

مدیر بخش اجرایی باغ آیات درباره کارگاه‌های نقاشی، کاردستی، تذهیب و ... کودکان گفت: در این کارگاه‌ها حین ارتباط گرفتن مربی با کودک، همزمان تلاش می‌شود نکات و پیام‌های قرآنی، سبک زندگی و اخلاقی که بیشتر در زندگی روزمره مورد استفاده است، به مخاطبین منتقل شود.

وی ادامه داد: بخش دیگر باغ آیات بازی‌های گروهی است که پیرامون تعاون، رفاقت و دوستی طراحی شده‌اند. این بازی‌ها موجب هم‌افزایی کودکان می‌شود تا بتوانند به بهترین شکل رشد کرده و در کنار هم ارتباطات بهتری داشته باشند و سرانجام جامعه بهتری را در آینده بسازند.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

کد خبر 1755778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha