برگزاری پویش افطاری ساده با مشارکت مساجد در مشهد

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: پویش افطاری ساده با مشارکت تشکل‌های مردمی و مساجد در حال برگزاری است که تاکنون در ۲۷ مکان دایر شده است.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در مشهد اظهار کرد: یکی از برنامه های مشارکتی شهرداری در ایام ماه مبارک رمضان پویش افطاری ساده در محلات و مراکز جمعیتی مانند مترو و ... با همکاری تشکل‌های مردمی و مساجد است.

وی افزود: این برنامه که با هدف ترویج سنت حسنه افطاری ساده، ترویج فرهنگ ساده‌زیستی، کمک به نیازمندان و ایجاد فضایی معنوی و صمیمی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شده تا کنون در ۲۷ مکان دایر شده است.

معاون اجتماعی و مشارکت های اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان، تعداد این ایستگاه‌ها به بیش از ۵۰ ایستگاه برسد.

وی بیان کرد: در این ایستگاه‌ها، چای، خرما و سایر نذورات مردمی به روزه‌داران همزمان با اذان مغرب و عشا به مدت ۳۰ دقیقه ارائه می‌شود.

راه اندازی پویش مشهد مهربان 

ابراهیمی همچنین به اجرای پویش مشهد مهربان اشاره کرد و گفت:  پویش مشهد مهربان که به آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد از طریق جمع اوری کمک های مردمی می‌پردازد نیز از ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز و تا ولادت امام رضا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هدف اصلی و ابتدایی برای شکل گیری پویش «مشهد مهربان» استفاده از ظرفیت شوراهای اجتماعی محلات برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است افزود: تعداد آزادی‌ها و مبلغ مهم نیست، مهم مشارکت مردمی و ترویج اخلاق اجتماعی و توجه به هم نوعان در رفع گرفتاری زندانیان جرائم غیر عمد است.  

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: این پویش با حمایت ستاد دیه و با محوریت شورای اجتماعی در ۱۷۰ محله مشهد با اولویت جوانان و زندانیانی که فرزند بیشتری دارند، برگزار می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1755829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha