سفره کرامت حسنی به نمایشگاه قرآن رسید

مدیر بخش افطاری ساده سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی با اشاره به توزیع روزانه شش هزار بسته افطاری ساده میان بازدیدکنندگان، گفت: امسال برای نخستین بار به رسم حرم امام حسین(ع) و امام رضا(ع) و به نام امام حسن(ع)، سفره‌های ساده افطار در مصلای امام خمینی(ره) گسترده شده است.

سیدمحمد اطهری، مدیر بخش افطاری ساده سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درباره تلاش‌هایی که به این سفره‌های ساده اما باصفا و صمیمی افطاری ختم شده است، اظهار کرد: این بخش در نمایشگاه بین‌المللی قرآن جدیدالتأسیس است اگرچه سال‌های قبل هم مختصر افطاری در چادر برپاشده در محوطه بیرونی مصلا توزیع می‌شد اما با نظر مساعد ریاست نمایشگاه تصمیم بر آن شد همچون حرم مطهر امام حسین(ع)، آستان قدس رضوی و مکه و مدینه النبی(ص) سفره‌های افطار به نام مبارک امام حسن(ع) در مصلا گسترده شود تا بازدیدکنندگان در فضایی صمیمی و خانوادگی افطار کنند.

وی درباره تعداد مهمانان این سفره‌های ساده افطاری، تصریح کرد: در پیش‌بینی اولیه قرار بود روزانه پنج هزار توزیع و هزار بسته افطار هم ذخیره داشته باشیم اما خوشبختانه، در همان دو سه روز نخست، استقبال از نمایشگاه به قدری بالا بوده است که همه شش هزار بسته افطاری توزیع و تصمیم بر آن شد برای هفته دوم که تعطیلات نوروزی تمام و بر میزان بازدیدکنندگان افزوده می‌شود، تعداد بسته‌های افطاری به هشت تا ۹ هزار مورد افزایش بیابد.

اطهری درباره نحوه تهیه بسته‌های افطاری ساده، افزود: فرآیند آماده‌سازی بسته‌ها در سه شیفت ۳۰ نفره یعنی با همراهی ۹۰ نفر به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود؛ فرنی، شله‌زرد و شیربرنج و... را هم کاملاً ارکانیگ تهیه می‌کنیم. بدین ترتیب که بچه‌های آشپزخانه از سحر شروع می‌کنند و بلافاصله پس از طبخ، افطاری‌ها کشیده می‌شود تا حدود ساعت ۱۵ به دست ما برسد و در سفره‌های ساده چیده شود.

مدیر بخش افطاری ساده سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره اقلام افطاری ساده در بسته‌های تهیه شده، گفت: فرنی، شله‌زرد، شیربرنج، کره مربا، کره عسل، پنیر، آب‌میوه، شیر، نان به همراه چای و آب در قالب افطاری ساده به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود و دغدغه آن‌ها برای گشودن روزه را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی چایخانه مرکزی بخش افطاری ساده در محطوه بیرونی نمایشگاه قرآن، ابراز کرد: این چایخانه مزین به نام مبارک حضرت سیدالشهداء(ع) برای افطار ۱۲۰۰ فلاسک چای و آبجوش را برای پذیرایی آماده می‌کند؛ همچنین از افطار تا ساعت ۲۳ چای و آبجوش به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند وجه امتیاز چای‌هایِ چایخانه سیدالشهداء(ع) طعم‌های متنوع همچون هل، دارچین و... نیز عرضه دمنوش است و اینچنین چاشنی طب سنتی را هم همراه کرده است.

اطهری در ادامه بیان کرد: روزانه تقریباً ۲۷۰۰ لیتر آبجوش با ۱۰ سماور ۱۰۰ لیتری تهیه و روزی سه مرتبه هم این سماورها برای پذیرایی شارژ می‌شود؛ بچه‌های چایخانه مرکزی از ساعت ۱۲ و نیم در مصلای امام(ره) حضور دارند و کتری‌ها را روشن می‌کنند.

وی درباره تیم همکاری بخش افطاری‌های ساده، تأکید کرد: علاوه بر ۹۰ نفری که بیرون از مصلا همکار ما در پخت و بسته‌بندی افطاری‌ها هستند، ۱۸ نفر از ساعت ۱۴ در چیدن سفره‌های افطار و ۹ نفر هم در چایخانه حضرت سیدالشهداء(ع) فعالیت می‌کنند تا تفرجگاه رمضانی مردم بدون پذیرایی نباشد و در حد افطاری مختصر و ساده از آن‌ها پذیرایی شود.

اطهری با اشاره به استقبال مردمی از بخش افطاری ساده، گفت: جای این سفره‌های ساده اما معنوی خالی بود و یک فضای گرم را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده تا در فضایی آرام و صمیمی و خانوادگی، افطار کنند و دغدغه جا و مکان و تهیه افطار را نداشته باشند.

کد خبر 1755833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha