راه نجات ایران از مسیر کاهش حجم تصدی گری و مالکیت دولتی می گذرد

غیرتی با بیان اینکه راه نجات ایران از مسیر کاهش حجم تصدی گری و مالکیت دولتی می گذرد، گفت: اقتصاد باید شفاف، رقابتی و آزاد باشد تا بخش خصوصی بتواند وارد یک فضای رقابتی شود.

محمدرضا غیرتی- فرماندار زیرکوه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و نظام سلطه تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به اقتصاد کشور به کار بسته است.

وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط مسئولان باید جهادی کار کنند و جز به مصالح نظام و رفع مشکلات مردم فکر نکنند؛ گاهی کم کاری ها و قصوری وجود دارد که مورد سواستفاده دشمن قرار می گیرد.

غیرتی با اشاره به اینکه مردم همیشه در شرایط سخت، کشور را از بحران ها و تنگناها نجات داده اند، افزود: گاهی مشکلاتی که توسط دولت ها به سادگی قابل حل نبود، توسط مردم حل و فصل شد.

فرماندار زیرکوه ادامه داد: در دوران کرونا، کمک های مومنانه مردم کشور را از بحران نجات داد و در زمان جنگ تحمیلی نیز مردم پای کار آمدند و حماسه ساز شدند لذا یکی از راه های مهم حل مشکلات اقتصادی، مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط امنی برای سرمایه گذاری مردم در پروژه های اقتصادی توسط دولت فراهم شود، گفت: با مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و اختلاس گران، اعتماد مردم جلب شود.

غیرتی در ادامه عنوان کرد: موانع تولید از سر راه تولیدکنندگان داخلی باید برداشته و با نظارت دولت بر کیفیت تولید تاکید شود و شاهد تضمین امنیت سرمایه گذاری باشیم در این صورت به جای به کارگیری سرمایه مردم در بسترهای کاذب اقتصادی با ورود به عرصه تولید شاهد جمع شدن نقدینگی بازار و افزایش تولید و اشتغال خواهیم بود.

فرماندار زیرکوه با بیان اینکه کوچک شدن فعالیت های دولتی در قیاس با بخش های خصوصی برای پیشرفت و توسعه اقتصادی ضروری است، افزود: راه نجات ایران از مسیر کاهش حجم تصدی گری و مالکیت دولتی می گذرد.

وی ادامه داد: مساعدسازی فضای کسب و کار از دیگر عوامل موثر در اقتصاد کشور و عامل مهمی در جهت دستیابی به اهداف رشد و توسعه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری است.

غیرتی در پایان گفت: اقتصاد باید شفاف، رقابتی و آزاد باشد تا بخش خصوصی بتواند وارد یک فضای رقابتی شود.

کد خبر 1755864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha