رونمایی از آخرین تولیدات قرآنی نهادهای حوزوی در نمایشگاه قرآن

برپایی نشست‌ها و میزگردهای علمی، رونمایی از ۱۲ اثر از آخرین تولیدات قرآنی مراکز، نهادها و موسسات حوزوی برخی از فعالیت های بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان؛ امسال سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همزمان با بهار طبیعت در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است و هرکدام از نهادها و سازمان‌ها در قالب بخش‌های مختلف تلاش کردند تا دستاوردهای قرآنی خود را در عرصه‌های متنوع اعم از پژوهش، نشر در معرض دید مخاطبان قرار دهند.


بر پایه این گزارش؛ بخش حوزوی نیز امسال حضور فعالی را در نمایشگاه سی و یکم داشته است و در واقع برای چهاردمین سال در فضای نسبتا وسیعی در شبستان مصلی امام خمینی(ره) برنامه‌ های مختلفی دارد به ویژه با توجه به اینکه امسال نمایشگاه قرآن برنامه محور است و در نتیجه مراکز، موسسات و نهادهای مختلف حوزوی در این بخش اقدام به ارائه برنامه‌ های خود کرده اند، به طوری که مخاطب با ورود به این بخش با ۲۰ غرفه مجزا مواجه می‌شود. از جمله اقدامات جالب بخش حوزوی برگزاری مسابقات قرآن بنیان است که تلاش می‌کند با نگاهی متفاوت و علمی با حضور مخاطب فرهیخته حوزوی اجرا شود. 

رونمایی از آخرین تولیدات قرآنی نهادهای حوزوی در نمایشگاه قرآن

اما علاوه بر آنچه که عنوان شد، یکی از جذابیت‌های بخش حوزوی که به سبب وجودش محل مراجعه بسیاری از بازدیدکنندگان شده است، ارائه مشاوره در ۱۱ بخش از جمله مشاوره‌های استعدادیابی، تحصیلی، ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره فردی، اعتقادی اخلاقی، انساب و تبارشناسی است. 


از سوی دیگر برپایی نشست‌ها و  میزگردهای علمی، رونمایی از آخرین تولیدات قرآنی هرکدام از مراکز، نهادها و موسسات حوزوی که شامل ۱۲ عنوان رونمایی می‌شود، از دیگر برنامه‌های این بخش است، ضمن اینکه پیش‌بینی شده است که ۴۰ برنامه در بخش حوزوی ارائه شود. 

رونمایی از آخرین تولیدات قرآنی نهادهای حوزوی در نمایشگاه قرآن

گفتنی است: در بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریمی غرفه‌هایی از جمله جامعه المصطفی ‌(ص) العالمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان و... حضور دارند و آماده پاسخگویی به مخاطبان هستند. 

کد خبر 1755926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha