امضای میثاق نامه بین سه باب از کانون‌های مساجد کوی امام علی (ع) در بهار قرآن

هم‌زمان با سیزدهمین شب از ماه مبارک رمضان، میان سه باب از کانون‌های مساجد کوی امام علی(ع) شهر اراک میثاق نامه ای در محورهای مختلف فرهنگی، قرآنی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان؛ ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور فعالی داشته و با میزبانی از بچه‌های مسجد در غرفه ای اختصاصی تلاش می‌کند تا نگاه و رویکرد متفاوتی را نسبت به فعالیت‌های مسجدی در سطح جامعه گسترش دهد.

در این راستا هر شب در این غرفه ارتباط برخط با استان‌های مختلف کشور برقرار شده و ستادهای استانی کانون‌های مساجد در مورد فعالیت‌های مختلف قرآنی خود گزارشی را ارائه می‌دهند. 

بر پایه این گزارش: امشب و طی برقراری ارتباط برخط با استان مرکزی، از فعالیت‌های قرآنی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد این استان گزارشی ارائه و در ادامه میثاق نامه بین سه کانون حضرت روح الله، عاشورائیان، پیامبر اعظم(ص) از کوی امام علی (ع) در محل مسجد علی بن ابیطالب(ع) منعقد شد و به امضا رسید. 

در جریان برقراری این ارتباط برخط، مرتضی انقانی در مورد فعالیت‌های قرآنی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان مرکزی گزارشی را ارایه کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان مرکزی ادامه داد: در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری در حوزه فعالیت‌های قرآنی، کانون‌های مساجد استان همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی داشته اند که از جمله آنها می‌توان به اجرای طرح قرآنی تلاوت نور اشاره کرد که در سطح مساجد، بقاع متبرکه، تکایا و حسینیه ها برگزار می‌شود.

وی افزود: مشارکت و همکاری در طرح قرآنی مسطورا، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای طرح مواسات و همدلی و همچنین برپایی سفره های کریمانه افطار، برپایی جلسات تلاوت و قرائت مجلسی با حضور ۱۲۴ قاری در مساجد و پایگاه‌های قرآنی، حضور در نمایشگاه قرآن کریم که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در فرهنگسرای آیینه برگزار می‌شود و... از جمله فعالیت‌های قرآنی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان مرکزی‌ محسوب می شود.

انقانی افزود : تا به امروز در سطح ۱۷ مسجد کرسی تلاوت و محافل انس با قرآن کریم برگزار کرده ایم که این روند تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم دارد. 

کد خبر 1755940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha