موضوع تولید را باید درست فهمید و ابعاد آن را به درستی شناخت

میرسلیم با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: موضوع تولید را باید درست فهمید و ابعاد آن را به درستی شناخت و برای پیشبرد آن برنامه‌ریزی کرد.

سید مصطفی میرسلیم؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از غرفه خبرگزاری شبستان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: سال گذشته  فعالیت‌های خوبی انجام گرفت اما به اهدافی که مدنظر بود نتوانستیم برسیم به همین دلیل امسال مقام معظم  رهبری تاکید کردند که بخش اصلی شعار سال تولید باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: موضوع تولید را باید درست فهمید و ابعاد آن را به درستی شناخته و برای پیشبرد آن برنامه‌ریزی کرد، البته همه موافق چنین فعالیتی نیستند زیرا تولید نیازمند شناخت نیازها، طراحی، اجرای دقیق و تغییر و توسعه و همچنین بازنگری در فعالیت‌های صورت گرفته است که تمام این فعالیت‌ها نیازمند فکر و تدبیر است.

وی اظهارداشت: در کنار این اقدامات، استفاده از محصولات دیگران است که کشورهای دیگر بعضا نیاز ما را سنجیدند و محصولاتی را برای مصرف در ایران تولید کرده اند، در این صورت ما نیازی به طراحی، تولید و تحقیق و فکر نمی بینیم و راحت گرفته ایم و این مسئله منافع مادی زیادی در برداشته است زیرا وابسته به واردات است. ‌

وی گفت: از آنجایی که تولید داخلی به کشور ما استحکام می بخشد و ما را وادار می کند تا نیازهای خودمان را پاسخگو باشیم راهی است که باید به سمت آن هدایت شویم، اما کشور به این موضوع عادت نکرده است و به تولید پرتوان داخلی نرسیده است و باید زحمات بسیاری کشید تا به این راه دست یابیم.

کد خبر 1755942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha