نباید به خاطر فریب دنیا خدا را فراموش کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه شخص بی‌خبر از وجود مقدس و الطاف معنوی و فیوضات الهی محروم است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید مانند آن کسانی نباشید که به خاطر فریب دنیا خدا را فراموش کردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: پروردگار عالم به حضرت داوود فرمود ای داوود مرا نزد مردم محبوب قرار ده که مرا دوست داشته باشند و برای این اقدام نعمت‌های مرا برای آنها یادآوری کن شاید که متذکر شوند، انسان غافل و بی‌خبر بسیار ضرر می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شخص بی‌خبر از وجود مقدس و الطاف معنوی و فیوضات الهی محروم است. عنوان کرد: در قرآن مجید ۵ بار آمده است که دوزخی‌ها در آن پنج بار آزاد هستند که با حضرت حق سخن بگویند هر پنج بار هم یک سخن و مطلب می‌گویند و آن این است که خدایا ما را از دوزخ بیرون بیاور و به دنیا برگردان تا ما در دنیا درست زندگی کنیم و آن را به غفلت نگذرانیم اما خداوند نمی پذیرد چون آنها بازگردند با به همان رفتار سابق عمل می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیاتی از سوره مبارکه حشر، ابراز کرد: خداوند می فرماید از کسانی نباشید که خدا را یاد نمی‌کنند و به او توجه ندارند و در یک فراموشی و سختی نسبت به پروردگار به سر می‌برند در همین دنیا به کیفر سنگین دچار می‌شوند. آنها به کیفر روانی تحت عنوان خود فراموشی دچار می‌شوند. 

وی درباره افرادی که دچار خود فراموشی می‌شوند، گفت: این افراد به این توجه ندارند که مملوک هستند و مهار زندگی مملوک در دست مالک است. کیفر خدا فراموشی خود فراموشی است. خداوند در قرآن می‌فرماید مانند آن کسانی نباشید که به خاطر فریب  دنیا خدا را فراموش کردند. خداوند به پیامبر خود می‌فرماید که این مسائل را برای آنها یادآوری کن این یادآوری‌ها برای آنها سودمند است.

این استاد اخلاق با استناد به آیه قرآن مبنی بر اینکه خداوند به پیامبر خود می‌فرماید ای حبیب من؛ من تو را یادآور برای مردم فرستادم آنها بندگان من هستند، مراقب باش به مردم فخر و آقایی نفروشی. عنوان کرد: بنابراین انبیا الهی بر اساس مسئولیتی که داشتند طبق دستور الهی عمل می‌ کردند. پیامبران شب و روز و پنهان و  آشکار خدا را برای مردم یادآوری می‌کردند. انبیا الهی همه عمر خود را برای مردم قرار می‌دادند. مسئولان ما دو روز از هفته را به جای رفتن به جلسه و سمینار دیدار مردمی داشته باشند که درد آنها را بفهمند، نه اینکه در اداره، استانداری و مجلس بر روی صندلی خود لم داده و در را به روی مردم ببندند و گرفتار به من چه بشوند. امام صادق(ع) می فرمایند کسانی نسبت به مردم مقامات بالاتر دارند که خادم آنها باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) همه خیر دنیا و آخرت را برای مردم آورد، اظهار کرد: در مقابل این همه زحمت تنها چیزی که از مردم خواست این بود که به اهل بیت(ع) محبت و اقتدا کنند که آن هم به سود خود مردم بود. طبق روایات رسیده شیعه واقعی اهل بیت (ع) مرگ، برزخ  و قیامت سختی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه همه پیامبران عبد و فرمانبردار الهی بودند، خاطرنشان کرد: آنها در اثر خودشناسی می‌دانستند که مملوک هستند، کسانی که خود را بنده الهی نمی دانند و دچار خودفراموشی می شوند از اعمال نیک پرهیز می کنند و دست به اعمال نادرست می زننددر حالی که گناه در دنیا و آخرت به آنها ضرر و صدمه وارد می کند.

کد خبر 1756048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha