رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان بلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان از رشد ۷۸درصدی ورود مسافران نوروزی به این استان تا ششم فروردین‌ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم ششم فروردین‌ماه اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه امسال ۴۵۸ هزار و۷۶۱ مسافر و گردشگر نوروزی این استان را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کرده و وارد استان شده‌اند.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: از این میان تعداد ۴۴۸ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر ایرانی و ۱۰۹۳ نفر توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که به ترتیب رشد ۷۹ و ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده به ستاد خدمات سفر، ۱۷هزار و ۴۰۹ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، ۵۴۷۳ نفر از طریق راه آهن و ۴۳۵ هزار و ۸۷۹ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند که به ترتیب رشد ۲۷ و ۱۵و ۸۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گفته طهرانی‌مقدم، طی این بازه زمانی ۶۴۵هزار و ۹۷۶ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند و بیش از یک میلیارد تومان نیز محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان به فروش رسیده که در این بخش نیز رشد ۶۱درصدی فروش ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط اعضای عضو ستاد خدمات سفر، از زمان شروع رسمی ستاد تا امروز با کاهش ۴۱درصدی میزان تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم.

کد خبر 1756183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha