رونمایی از قرآن‌های مزین به هنر «تائی» در غرفه تایلند

هنرمند شیعه تایلندی در سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بخش بین‌الملل خبرگزاری شبستان تاکید کرد که همه امت مسلمان در سراسر جهان باید برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین با هم متحد شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین‌الملل: «پراتاکورن کروموانگ»، هنرمند شیعه تایلندی در سی‌و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بخش بین‌الملل خبرگزاری شبستان تاکید کرد که همه امت مسلمان در سراسر جهان باید برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین با هم متحد شوند.

این هنرمند تایلندی که یکی از آثارش را با الهام از وضعیت فلسطین و وظیفه مسلمانان در قبال آنها خلق کرده است در این باره گفت: این اثر که نشان می‌دهد همه مردمی که آفریده پروردگار هستند یک امت واحد محسوب می‌شوند و با هم یکی هستند در حقیقت الهام گرفته از درگیری‌های اخیر است که در سرزمین‌های اشغالی جریان دارد؛ جایی که خواهران و برادران مسلمان ما مورد حمله قرار گرفته و کشته می‌شوند.

رونمایی از قرآن‌های مزین به هنر «تائی» در غرفه تایلند

وی با اشاره به اینکه مردم فلسطین سالهاست که مورد ظلم و جور صهیونیست‌ها قرار دارند، افزود: این اثر قرآنی برای آن است که نشان دهد حدود دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان هم با هم یک امت واحد و گویی هزاران هزار روح در یک بدن هستند.

کروموانگ گفت: همه ما به عنوان یک امت واحد وظیفه داریم از همنوعان خود که به ویژه در ماه‌های اخیر مورد به شدت هدف آزار و اذیت اسرائیلی‌ها قرار گرفته اند، حمایت کنیم.

در اثر بسیار زیبای این هنرمند تایلندی، آیه ۹۲ سوره انبیاء را می‌بینیم که به زیبایی خطاطی شده است.

در اطراف «إِنَّ هَٰذِهِۦٓ أُمَّتُکُمۡ أُمَّةٗ وَٰحِدَةٗ وَأَنَا۠ رَبُّکُمۡ فَٱعۡبُدُونِ » که ترجمه فارسی آن «این است امت شما که امتی یگانه است و من پروردگارتان هستم،پس مرا بپرستید» است مردم با ملیت‌های مختلف نقاشی شده‌اند که نشان می‌دهد همه آنها حول این آیه با هم یکی هستند، پس باید بر اساس همین آیه در سختی‌ها و مشکلات حامی هم باشند.

رونمایی از قرآن‌های مزین به هنر «تائی» در غرفه تایلند

از جمله دیگر مصحولاتی که در این غرفه دیده می‌شود، قرآن‌هایی است که به هنر «تائی» مزین شده اند.

کروموانگ در این باره می‌گوید: نمایشگاه قران کریم در تهران اولین جایی است که ما از قرآن‌های مزین به هنر تائی رونمایی کرده‌ایم.

رونمایی از قرآن‌های مزین به هنر «تائی» در غرفه تایلند

وی افزود: همه تلاش ما این است که هنر خود یعنی هنر تایلندی را با ارزش‌های اسلامی و قرآنی تلفیق کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم.

این هنرمند شیعه تایلندی گفت: در کشور ما که اکثر جمعیت را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند باید ابزاری برای ترویج اسلام و قرآن وجود داشته باشد و ما از ابزار هنر برای این کار استفاده کرده‌ایم تا تعداد بیشتری را جذب این دین کنیم و تا حدود زیادی هم موفق به انجام این کار بوده‌ایم زیرا هنر به زبان همه انسان‌ها سخن می‌گوید و قدرت جذب بسیار بالایی دارد.

رونمایی از قرآن‌های مزین به هنر «تائی» در غرفه تایلند

«پراتاکورن کروموانگ» در مورد شعار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که «می‌خوانمت» است، گفت: همه هدف ما هنرمندان هم همین است که به شکل‌های مختلف مردم را تشویق به خواندن قرآن کنیم زیرا در قرآن هر آنچه برای داشتن یک زندگی خوب و یک جهان صلح آمیز نیاز داریم، وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد که تابلوی خط-نقاشی قرآنی با الهام از مسئله فلسطین را هم با همین هدف خلق کردم تا علاقه‌مندان به هنر را با یکی از آیه‌های قرآن و کاربرد آن در زندگی آشنا کنم.

رونمایی از قرآن‌های مزین به هنر «تائی» در غرفه تایلند

این هنرمند تایلندی درباره دیگر آثاری که برای نمایش در غرفه تایلند گذاشته شده است که شامل نقاشی‌های زیبا و معناگرا هستن هم نیز توضیح داد.

کروموانگ درباره اولین نقاشی که روی دیوار قرار داده شده است، گفت: این اثر نشان دهنده این است که زمان در دنیا به سرعت در حال گذر است و در این زمان کوتاه همه ما مبتلا به امتحانات الهی می‌شویم که باید تلاش کنیم با کمک گرفتن از دین خود و معنویت از این امتحان‌ها سربلند بیرون بیاییم و رشد کنیم.

او گفت که تابلوی دوم هم نشان دهنده اهمیت دعا برای همه ما انسان‌هایی است نیازمند گفتگو با خدا برای رسیدن به آرامش هستیم و تابلوی سوم هم که به اهمیت احسان و نیکی کردن به پدر و مادر اشاره دارد.

رونمایی از قرآن‌های مزین به هنر «تائی» در غرفه تایلند

این هنرمند تایلندی در پاسخ به این پرسش که نمایشگاه قرآن را چگونه ارزیابی می‌کند،گفت: استقبال خوبی از غرفه‌های بین‌المللی در این نمایشگاه شد و این باعث افتخار ماست.

وی تاکید کرد که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای اینکه علاقه‌مندان به قرآن و هنرمندان دور هم جمع شوند و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و همچنین برای ایجاد وحدت میان جوامع مختلف لازم و ضروری به نظر می‌رسد و ما از دست اندکاران برگزاری این نمایشگاه بسیار تشکر می‌کنیم.

کد خبر 1756281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha