افزایش ظرفیت " گاو شیری مولد " ، در گاوداری موقوفات استان لرستان

رضایی پور گفت: ظرفیت گاوداری موقوفات استان لرستان در راستای اقدام عملی در جهت تحقق شعار ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم افزایش یافت.

مسلم رضایی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،  اظهار داشت:  در راستای اقدام عملی در جهت تحقق شعار ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم و با عنایت به مردمی بودن نهاد وقف و موقوفات و  با تلاش ها و پیگیری های خالصانه و مستمر وقاف و امور خیریه استان لرستان ظرفیت گاو شیری مولد موقوفات استان لرستان افزایش یافته است.

وی افزود: در راستای افزایش بهره وری، کمک به رونق تولید، مولد سازی منابع راکد، استفاده بهینه از ظرفیت و زیرساخت های موجود در پروژه سرمایه گذاری گاوداری موقوفات کربلایی علی و جهان آباد استان لرستان، تعداد  ۴۱ راس " گاو شیری مولد" ، تهیه و به مجموعه گاوداری موقوفات استان لرستان، اضافه شد.

معاون بهره و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان خاطرنشان کرد: هم اکنون  ظرفیت "گاو شیری مولد"، در این گاوداری، به تعداد  ۷۱ راس افزایش یافت، که با احتساب تعداد ۲۸ راس گوساله تازه متولد شده، طی سال گذشته در این مجموعه، تعداد کل گله، گاوداری موقوفات استان لرستان، به ۹۹ راس افزایش یافت.

رضایی پور افزود:  پروژه سرمایه گذاری گاوداری موقوفات، اولین پروژه سرمایه گذاری موقوفات استان لرستان، در حوزه دام سنگین بود، که عملیات عمرانی احداث سوله و ساختمان های مورد نیاز، اجرای تاسیسات فنی و مکانیکی و خرید تجهیزات مورد نیاز، با سرمایه گذاری موقوفات کربلایی علی و جهان آباد، تماما کمتر از دو سال اجرا شد و در تیرماه سال گذشته به طور غیر رسمی شروع به فعالیت نموده و در شهریورماه سال گذشته، همزمان با هفته دولت، به طور رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه اداد: در همین راستا، مجموعه گاوداری موقوفات استان لرستان، در بازه زمانی آغاز بهره برداری تا پایان اسفندماه سال گذشته، جمعا طی نُه ماه، بیش از ۱۵۵ تن تولید شیر داشته، که تماما به مجموعه های تولیدی لبنیات در سطح استان، توزیع شده است و کمک موثری در نوع خود، به اقتصاد و اشتغال استان داشته است.

معاون بهره و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان اظهار کرد: پروژه سرمایه گذاری گاوداری موقوفات استان لرستان، ضمن ایجاد اشتغال شش نفر به صورت مستقیم، به عنوان یک اقدام پربرکت و ارزشمند در حوزه موقوفات استان لرستان، به سهم خود، با ایجاد کمک به چرخه تولید شیر و گوشت، باعث کمک به رونق تولید و امنیت غذایی، از محل "مولد سازی" منابع موقوفات استان لرستان، شده است.

کد خبر 1756290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha