حضور بیش از ۵۰ هزار نفر از امامزادگان و بقاع زنجان در ایام نوروز

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر تا روز هشتم عید نوروز امامزادگان و بقاع شاخص زنجان را زیارت کردند، گفت: فراتر از ۵ هزار نفر از مردم زنجان سال نو را در کنار امامزادگان تحویل کردند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان اظهار کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته و دریافت آمار از شهرستان ها ،تا روز هشتم فروردین امسال بیش  از ۵۰ هزار نفر از همشهریان و زائرین و مسافرین از امامزادگان و بقاع متبرکه  سطح استان بازدید به عمل آورند. 


وی ادامه داد: همچنین با وجود واقع شدن وقت تحویل سال در صبح زود و لحظات روزه داری، بیش از ۵ هزار نفر از مردم عزیز استان به همراه میهمانان و زائران ، در کنار امامزادگان بودند و سال جدید را در کنار نوادگان پیامبر و اهل بیت علیهم السلام تحویل کردند که نشانه دلبستگی و پیوند قلبی و پایدار مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت است.


حجت الاسلام موسوی، امسال  به همت خادمین و هیئت امنا ، طی ایام ماه مبارک رمضان هشت محفل جزءخوانی و جمع خوانی قرآن کریم نیز در امامزادگان و بقعه های شاخص استان با قرائت قراء ممتاز کشور و استان برپا شده است که حدود دو هزار نفر از مردم  نیز بطور روزانه در این محافل حضور پیدا می کنند و به قرائت قرآن کریم و که در بعضی جلسات مثل حسینیه اعظم زنجان با بیان تفسیر و نکات قرآنی همراه است گوش می سپارند. 


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: امسال طرح ضیافت بهاری سازمان اوقاف و امور از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین امسال در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص  استان به اجرا گذاشته شده که برپایی نمازهای جماعت و منابر سخنرانی ، راه اندازی غرفه های مشاوره و پاسخگویی به سوالات ، حضور ۱۲ مبلغ اعزامی از قم در سطح استان برای تبلیغ ، اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی  از دیگر برنامه های این طرح در مکان های زیارتی شاخص خواهد بود. 
وی ادامه داد: استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که  ۱۰ مورد از آنها دارای  شاخص ها و استاندارهای کشوری و استانی است و بقیه در رده شهرستانی و محلی رتبه بندی می شوند.

کد خبر 1756342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha