روایتی شاعرانه از دیدار رمضانیه با رهبری

احمد ایرانی نسب، شاعر جوان مازندرانی حضورش در بیت رهبری در نیمه ماه مبارک رمضان را روایت می‌کند.

خبرگزاری شبستان مازندران_ بار اول نیست، اما حسش تازگی دارد، باید شاعر باشی تا طبع شاعرانه‌ات درست در لحظات نفس‌گیرِ پیش از دیدار گُل کند و زیر لب ساز پایانِ دلتنگی را کوک کنی و بخوانی.

میهمانی در نیمه ماه رمضان به‌صرف افطاری و دورهمی تا پاسی از شب، هدیه کریمانه‌ای به جمعی بود که دیدار دسته‌جمعی برایشان آرزویی غیرقابل باور است و هر کدام خود را تنها در مقابل مهربان‌ترین میزبانان می‌بینند.

وعده این دیدار در روز دوشنبه ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد، دیدارِ هر ساله شاعران و اساتید ادبیات با مقام معظم رهبری در بیت رهبری.

روایتی شاعرانه از دیدار رمضانیه با رهبری

چهار شاعر مازندرانی در بین دیگر شعرای کشور در این مهمانی حضور داشتند، احمد ایرانی نسب، بردیا محمدی، افشین اعلا و مریم رزاقی، شعرایی بودند که مشرف شدند.

به گفته شاعرِ جوان احمد ایرانی نسب؛ روز دوشنبه ساعت ۱۴و ۳۰دقیقه شعرا وارد حوزه هنری تهران شده و کارت ورود به جلسه با کدی که براساس قرعه‌کشی تعیین شده بود را دریافت کردند، ساعت ۱۷ عصر حوزه هنری را به مقصد بیت رهبری ترک کرده و نیم ساعت بعد به بیت حضرت آقا رسیدند.

کتب چاپ شده مدعوین روی میزی کنار حضرت آقا قرار داشت، آقای میلاد عرفان پور کتب را معرفی می‌کرد و شاعران کنار حضرت آقا آمده و درباره اثرشان صحبت می‌کردند.

روایتی شاعرانه از دیدار رمضانیه با رهبری

طعم غذای حضرتی فضا را پر کرده بود و سفره افطاری برای شعرای خواهر و برادر در کنار حضرت آقا پهن شد، شاعران بهترین افطاری سالشان را صرف کردند.

مهمانان ساعت ۲۰ راهی طبقه بالا شدند تا در مراسم شعرخوانی شرکت کنند، ۴۰ شاعر سروده‌های خود را قرائت کردند، مراسم تا ساعت ۲۳و ۳۰دقیقه ادامه داشت.

در این مراسم خانم آذرمی‌دخت صفوی از هندوستان گفتند که امشب با چشم خودم دیدم که رهبر معظم چقدر نسبت به شعر و ادب ذوق دارند، سیاست‌مداران تا این حد به شعر و ادب توجهی ندارند...

مقام معظم رهبری با شنیدن این جمله فرمودند؛ عقلشان نمی‌رسد و حضار خندیدند.

از استان مازندران استاد سعیدی کیاسری به عنوان پیشکسوتان چند رباعی خواندند.

مقام معظم رهبری نیز پیرامون مسئله فلسطین و اینکه شعر و رسانه بیش از پهباد، موشک و رسانه مهم است صحبت کردند.

این روایتی کوتاهِ دیدار با امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب بود که از زبان یک شاعر بیان شد و دلگویه‌هایش را در شعر بیان می‌کند و نه در کلام.

کد خبر 1756384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha