آیین شب‌های قدر در مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان استان زنجان برگزار می‌شود

مراسم احیای شب‌های قدر به میزبانی مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه‌های استان زنجان همراه با قرائت زیارت عاشورا و دعای جوشن کبیر شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، با فرارسیدن شب‌های قدر، مردم پایتخت شور و شعور حسینی با حضور در مساجد و تکایا مراسم مخصوص شب قدر را انجام و در میان زمزمه‌های العفو العفو حاضرین، بخشش گناهان خود را از خداوند متعال طلب نموده و برای فرج امام زمان(عج) دعا خواهند کرد. 

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است که خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای را نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته و عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب است که مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر آنها مشخص می‌شود.

به همین منظور مراسم احیای شب‌های قدر در زنجان به صورت شاخص در امامزاده سید ابراهیم(ع)،حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و دیگر امامزاده‌های استان و بقاع متبرکه برگزار می شود. در تمام مساجد و هیئت‌های مذهبی و تکیه‌ها نیز مراسم شب های قدر با حضور ائمه جماعت و روحانیون مستقر در مساجد برگزار خواهد شد.

در حسینیه اعظم زنجان مراسم احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام فتحی و مرثیه سرایی حاج سید یوسف شبیری و حاج سید محمود حسینی به همراه قرائت دعای جوشن کبیر شب‌های ۱۹ الی ۲۳ رمضان ساعت ۲۱ برگزار می شود.

همچنین مراسم مناجات و احیای شب های قدر با سخنرانی شیخ ابراهیم علیمرادی و با نوای کربلایی علی دولتی و کربلایی سیدامیرحسین موسوی، همراه با قرائت قرآن کریم، دعای جشن کبیر، قرآن‌به‌سرگرفتن، عزاداری و سینه زنی از جمعه ۱۰فرودین به مدت ۵ شب، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرک پونک زنجان برگزار می شود.

در مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی زنجان نیز مراسم احیای شب های قدر و قرائت دعای جوشن کبیر و قرآن به سرگرفتن با سخنرانی حجّت الاسلام دکتر دیربازدر شب نوزدهم، استاد نیکوخصال در شب بیست و یکم و حجّت الاسلام حسنی در شب بیست و سوم و با نوای حاج حسین امامی و کربلائی محمّدمهدی حسنلو برگزار می شود.

مراسم احیای شب های قدر از ساعت ۲۲:۳۰ و بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با افطاری ساده برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم عزاداری شهادت امام علی(ع) و احیای شب های قدر در مسجد النبی(ص) زنجان نیز به مدت سه شب در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم با سخنرانی حجت‌الاسلام عشقی، مرثیه سرایی حاج حسین نظری و کربلایی حامد عینی لو با قرائت دعای جوشن کبیر توسط کربلایی علیرضا خاصی در ساعت ۲۲ برگزار می شود.

کد خبر 1756416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha