میثاق قرآنی کانون‌های مساجد، در پیشبرد اهداف فرهنگی اجتماعی محلات اثر دارد

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: میثاق و همکاری این کانون‌ها در لبیک به مطالبات رهبری، می‌تواند در در پیشبرد اهداف فرهنگی اجتماعی محله موثر باشد.

حجت‌الاسلام «رضا عزت‌زمانی» با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از امضای میثاق‌نامه بین کانون های فرهنگی هنری مساجد تقدیر و اظهار کرد: امیدوارم این میثاق‌نامه‌ها در پیشبرد اهداف فرهنگی اجتماعی محله گامی رو به جلو باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ما در سازمان تبلیغات، مسجد را جدی گرفته ایم و این افتخار ماست؛ در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم اگر مسجدی بخواهد هویت درستی پیدا کند اولاً امام مسجد باید توانمند شده و مجهز به ابزار و روش ها و مدل هایی شود که بتواند مردم را به خدمت اسلام بیاورد و در وهله بعد باید از استعدادهای مختلف پیرامون مسجد استفاده کند، لذا با توجه به این مساله توانمندسازی امام جماعت به کار محوری ما در سازمان تبلیغات اسلامی شده است.

وی درباره برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، افزود: در بخش قرآن از سال های قبل فعالیت‌های متنوعی را آغاز کردیم و امسال نیز به صورت جدی‌تر محتوای قرآنی در سازمان تبلیغات مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام عزت‌زمانی ادامه داد: در بخش بنیاد هدایت نیز پویش «زندگی با آیه‌ها» با محوریت مسجد آغاز شده و حدود ۳۰ هزار امام جماعت که با ما مرتبط هستند در حوزه فعالیت های قرآنی به ویژه بعد از بیانات مقام معظم رهبری در سال گذشته ورود داشتند.

وی تأکید کرد: تقویت فعالیت های قرآنی در مساجد همواره مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی بوده است ضمن اینکه امسال به بهانه پویش «زندگی با آیه‌ها»، مساله محوریت و میدان‌داری امام جماعت و نقش‌آفرینی‌اش بیش از پیش مورد توجه واقع شد و همه این ۳۰ هزار امام جماعت که با ما مرتبط هستند در سطوح مختلف دعوت شدند که مبنای پیشرفت محله شان را قرآن قرار دهند.

عزت‌زمانی افزود: امیدواریم امسال با مجموعه‌ای از اقدامات با محوریت تدبر در قرآن و حفظ این ۳۰ آیه که محور محتوایی حرکت های ما است، بیش از پیش بتوانیم فرهنگ قرآنی را گسترش دهیم، به ویژه که خروجی این کار مساجد قرآنی خواهد بود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: در دولت سیزدهم و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطات خوبی شکل گرفته است و پویش زندگی با آیه‌ها در همه دستگاه های فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز و این فعالیت در سراسر کشور با هماهنگی خوبی همراه شده است.

وی درباره هم‌افزایی سازمان تبلیغات اسلامی با کانون‌های مساجد در طرح های قرآنی، خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد به عنوان بازوی اتصالی ما با بنیاد هدایت و مساجد محسوب می شوند و طبیعتا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ما همواره با همکاری و ارتباط با کانون های مساجد همراه بوده است.

گفتنی است، ستاد هماهنگی کانوهای فرهنگی هنری مساجد کشور همزمان با ایام برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و در لبیک به مطالبه رهبر معظم انقلاب برای تبدیل مساجد به پایگاه قرآن، هر شب آیین میثاق کانون‌های فرهنگی هنری میان چند باب از کانون‌ها در استان‌های مختلف را برگزار می‌کند.

کد خبر 1756429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha