فعالان کانون‌های فرهنگی هنری احیاگر اخلاق اقتصادی در مساجد هستند

رمضانی با اشاره به اهمیت نقش مشارکت مساجد در تحقق شعار سال گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری احیاء گر اخلاق اقتصادی در مساجد هستند در این مسیر نقش تولیدات اسلامی ایرانی با بهره مندی از جایگاه مسجد می تواند یک راهبرد کلان تولیدی با رویکرد فرهنگی تلقی شود.

یحیی رمضانی در جریان بازدید نوروزی با حضور در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز که پنجشنبه ۹ فروردین انجام شد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

فرماندار شهرستان کرج با اشاره به اهمیت نگاه راهبردی فعالان مسجدی در جریان تحقق شعار سال افزود: فعالان کانون های فرهنگی هنری احیاء گر اخلاق اقتصادی در مساجد هستند در این مسیر نقش تولیدات اسلامی ایرانی با بهره مندی از جایگاه مسجد می تواند یک راهبرد کلان تولیدی با رویکرد فرهنگی تلقی شود.

وی ضرورت مشارکت مردمی را در رشد تولید مهم خواند و توضیح داد: مسجد خاستگاه الهی است و مردم بیشترین نقش تعاملی را در این مکان الهی دارند به ویژه آنکه این مکان الهی با هدایت مدبرانه امام مسجد به عنوان مدیر مسجد می تواند بستر تحقق شعار سال باشد.

انگیزه بخشی و جریان سازی معرفتی با هدف رشد اقتصاد از دیگر محورهای سخنان فرماندار کرج بود که در این رابطه افزود: مسجد تأثیرگذارترین نقش را در تحقق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: رسانه مسجد محور با بهره مندی از هم اندیشی و هم افزایی فعالان مسجدی می تواند فرصت ها را تبیین و تهدیدها را مرتفع کند.

رمضانی تصریح کرد: تبیین ویژگی جهش تبیین و مشارکت مردم به ویژه در مناطق کم برخوردار همچنین توزیع عادلانه امکانات با محوریت مساجد اهمیت اساسی دارد.

به گفته وی، مساجد پیشران تحقق شعار سال هستند به ویژه در مناطق روستایی که با شناسایی و شبکه سازی ظرفیت نیروی انسانی می توان انتظار داشت که تولیدات ایرانی و اسلامی را از جایگاه مسجد ارتقاء دهیم.

وی با بیان این نکته که از مسجد می تواند مانع مصرف گرایی بی رویه شد توضیح داد: از مساجد و با بهره مندی از نیروها و ظرفیت فعالان مسجدی می توان شاهد تربیت سفیران جهش تولید و مشارکت مردمی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد بود.

اصلاح الگوی مصرف و رشد روحیه قناعت، انضباط های مالی در دستگاه ها را با همراهی مساجد از دیگر نکات مورد توجه فرماندار شهرستان کرج طی این گفت و گو بود که در ادامه خاطرنشان کرد: مساجد یکی از تکیه گاه های اساسی در پیشگیری از رانت های اقتصادی و تزاحم ها و تعارض منافع است؛ مساجد می توانند اخلاق اقتصاد را در جامعه ترویج دهد. همچنین باردیگر مکاسب را در اصناف احیاء کند.

کد خبر 1756430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha