تاکید نماینده اراک در مجلس بر ضرورت مدیریت مصرف در تمامی موارد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت مدیریت مصرف در تمامی موارد چه صنعت، کشاورزی و خانگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علی اکبر کریمی، در دیدار نوروزی با مدیر عامل توزیع برق استان مرکزی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف انرژی گفت: آنچه مهم به نظر می‌رسد آن است که باید بیش از آنچه که به تولید و توسعه پرداخته می‌شود، بیشتر به مدیریت مصرف پرداخته شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: منابع محدود کشور، رویکرد اقتصادی و ضرورت بهینه سازی در مصرف حکم می‌کند برای مدیریت بهینه مصرف تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌ها و امکانات موجود ادامه داد: متاسفانه  میزان مصرف در کشور نسبت به نرم‌های جهانی بسیار بالاتر است که بخشی از آن مربوط به مصرف غلط مردم و بخش دیگر مربوط به استاندارد پایین و به روز نبودن امکانات و تجهیزات است.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از پرسنل توزیع برق استان، ادامه داد: نیروهای خدوم شرکت توزیع برق در تمامی شهرهای استان تحت هر شرایطی همیشه آماده خدمت‌رسانی به هم استانی‌های خود هستند و این موضوع شایسته تقدیر است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاصل دستـرنج تمامی کارکـنان صنعت برق از تولید تا توزیع به صـورت شبانه روزی در اختیار مردم است و تلاش و مساعی افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند بسیار ارزشمند و مقدس است.


به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و هدف گذاری در این حوزه با سرعت در حال پیشرفت است

محمود محمودی با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای ظرفیت های بسیاری برای احداث نیروگاه های خورشیدی است، گفت: به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و هدف گذاری در این حوزه با سرعت در حال پیشرفت است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی، با بیان اینکه ناترازی تولید و مصرف در سال‌های اخیر از سویی و افزایش آلودگی هوا از سوی دیگر دولت‌ها را بر آن داشته که تغییر نگرش جدی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و هدف گذاری در این حوزه با سرعت در حال پیشرفت است.


وی با بیان اینکه دستورالعمل و بسته‌های حمایتی ویژه‌ای در این راستا لحاظ شده است، خاطر نشان کرد: اعطای تسهیلات ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر با معرفی سازمان صنعت، معدن و تجارت به بانک‌ها و همچنین خرید تضمینی انرژی تولیدی از سوی وزارت نیرو، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری متقاضیان در این حوزه است.

کد خبر 1756451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha