مسجد «امام علی (ع)» در کوریتیبای برزیل؛ نماد وحدت شیعه و سنی

مسجد «امام علی بن ابی‌طالب(ع) در کوریتیبای برزیل تنها مسجد شیعیان این شهر است، شیعیان و اهل تسنن در این مسجد بدون هیچ اختلاف نظر و درگیری نماز اقامه می‌کنند تا بهترین تصویر از اسلام را به ملت برزیل نشان دهند.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: کشور برزیل، بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی است که ۴۷ درصد ار مساحت این قاره را تشکیل می‌دهد، برزیل از نظر مساحت پنجمین کشور بزرگ جهان است، شهر فرهنگی کوریتیبا پایتخت ایالت پارانا در جنوب برزیل است که دومین بندر بزرگ برزیل در این شهر قرار دارد و از شهرهای زیبا مشابه شهرهای اروپایی است و بناهای تاریخی زیبایی در این شهر وجود دارد.

مسجد «امام علی بن ابی طالب(ع)» در منطقه اوتو سانفرانسیسکو در شهر کوریتیبا قرار دارد. این مسجد یکی از مساجد بزرگ و نسبتا قدیمی است که در سال ۱۹۷۲ میلادی ساخته شد. این مسجد با کاشی‌های آبی شکل و معماری اسلامی احداث شده است.

مسجد «امام علی (ع)» در کوریتیبای بزریل؛ نماد وحدت شیعه و سنی

حضور مسلمانان از پیروان مختلف دین اسلام برای برپایی نماز روزانه و نماز جمعه در این مسجد به امامت یکی از طلاب علوم دینی حوزه علمیه نجف اشرف از ویژگی‌های آن است.

ماه رمضان نیز مسلمانان خواه سنی خواه شیعه را در این مسجد گردهم می‌آورد و بدون اختلاف مذهبی در پشت یک امام جماعت نماز می کنند. مسلمانان برزیل تلاش می‌کنند تا بهترین تصویر از اسلام را به مردم برزیل ارایه کنند.

بنای این مسجد بزرگ است. علاوه بر حیاط داخلی مسجد، حسینیه‌ای در مجاورت آن و یک کتابخانه مشتمل بر مجموعه از کتاب‌ها و سی دی‌های مورد علاقه مسلمانان به زبان پرتغالی وجود دارد.

مسجد «امام علی (ع)» در کوریتیبای بزریل؛ نماد وحدت شیعه و سنی

مجموعه ای از فعالیت های فرهنگی مانند درس های اعتقادی روزانه توسط امام جماعت مسجد برای تازه مسلمانان که اخیراً به دین مبین اسلام گرویده اند و کسانی که معمولاً به آموزش های دینی و اعتقادی نیاز دارند، در این مسجد برگزار می شود.

با توجه به قدمت این مسجد، دولت برزیل آن را بخشی از میراث باستانی این شهر قرار داد و به این ترتیب شهرت مضاعفی به دست آورد و آن را به کانون توجه و مقصدی برای کسانی که به دنبال آشنایی با فرهنگ ها و مذاهب مختلف هستند، تبدیل کرد.

از این رو، آنچه این مسجد را متمایز می کرد، تعداد زیاد بازدیدکنندگان از سایر ادیان - که بیشتر آنها مسیحی هستند، برای آشنایی با اسلام و دیدن این مسجد است که باعث شهرت آن در این شهرشد.

مسجد «امام علی (ع)» در کوریتیبای بزریل؛ نماد وحدت شیعه و سنی

تعداد بازدیدکنندگان از مسجد امام علی(ع) در روزهای یکشنبه به دلیل روز تعطیلی افزایش می یابد تاجایی که گاهی تعداد بازدیدکنندگان به ۵۰۰ نفر می‌رسد. بازدید مسیحیان از این مسجد و گفتگو با مسلمانان باعث شده است که گرویدن مسیحیان به دین اسلام افزایش یابد، به طوری که سالانه هزاران نفر در برزیل به دین اسلام می گروند و در سال‌های اخیر استقبال از اسلام چشمگیر بوده است.

مسجد «امام علی (ع)» در کوریتیبای بزریل؛ نماد وحدت شیعه و سنی

مسجد «امام علی (ع)» در کوریتیبای بزریل؛ نماد وحدت شیعه و سنی

کد خبر 1756455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha