رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی عرضه محصولات هنری هنرمندان استان همدان همزمان با عید فطر

ویژه گفت: در راستای حمایت از هنر و هنرمندان یک پایگاه اطلاع رسانی برای عرضه محصولات هنری هنرمندان استان همدان طراحی شده که تلاشمان این است از این پایگاه در عید سعید فطر رونمایی شود.

مسعود ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان ، با اشاره به شعار امسال مقام معظم رهبری  با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در حوزه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از سال گذشته برنامه هایی را شروع کردیم که امیدواریم امسال این برنامه ها به مرحله عمل برسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان افزود: در راستای حمایت از هنر و هنرمندان یک پایگاه اطلاع رسانی برای عرضه  محصولات هنری هنرمندان استان همدان طراحی شده  که تلاشمان این است از این پایگاه در عید سعید فطر رونمایی شود.

وی با بیان اینکه در این راستا هنرمندان استان می‌توانند آثار خود را در این پایگاه بارگزاری کنند افزود: با ایجاد این  پایگاه مخاطبان و علاقمندان می‌توانند آثار هنرمندان را خریداری کنند.

ویژه تصریح کرد: به دنبال این موضوع ما اولین فروشگاه دائمی عرضه محصولات هنری هنرمندان استان هدمان در طبقه زیرین فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان راه‌ اندازی می‌کنیم که همه هنرمندان استان همدان می‌توانند آنجا آثارشان را عرضه و به فروش برسانند و در واقع این خود نوعی تولید و حمایت از هنرمندان در راستای شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری از تولید است.

 وی در ادامه به دیگر برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در راستای حمایت از حوزه هنر و هنرمندان استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: همچنین برنامه هفته های  فرهنگی استان در کشورهای مختلف را خواهیم داشت که به دنبال این هستیم که در برخی  کشورها دو رویداد فرهنگی و هنری را  با حضور هنرمندان استان همدان برگزار کنیم که مقدمات آن فراهم شده  و اجرای این طرح در اردیبهشت ماه رقم خواهد خورد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه با بیان اینکه امسال ثبت جهانی هگمتانه را داریم  و شهر همدان پایتخت گردشگری  می شود  افزود: به دنبال این هستیم یک سری رویدادهای فرهنگی را در استان همدان  پیاده کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به نگاه فرهنگی مسئولان شهرستان ملایر در حوزه فرهنگ و هنر در اردیبهشت ماه شهرستان ملایر شاهد برگزاری جشنواره  بزرگ شب های تاک است که یک رویداد بزرگ در عرصه  موسیقی محسوب می‌شود.

ویژه همچنین با بیان اینکه در بهار قرآن نیز بسته های محتوایی مثل پوستر و دی وی دی ماه رمضان از سوی ارشاد اسلامی همدان آماده و نهادها و ادارات استان ارسال شد خاطرنشان کرد: با توجه به ایام تعطیلات نوروز برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، جنگ های شادی و... نیز توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان همدان و دیگر شهرستانها با همکاری هنرمندان در حال برگزاری است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان  در شهرستان ملایر ابراز داشت: این نمایشگاه نیز با حضور ۲۲ ناشر و عرضه کتب مختلف دینی  در غرفه‌های قرآنی و محصولات فرهنگی و قرآنی، مشاوره دینی و مذهبی، کتب ایثار و شهادت، خوشنویسی آیات قرآن، طراحی و نقاشی کودکان و نوجوانان، مسابقه، کرسی تلاوت، صنایع دستی قرآن، جزء‌خوانی و آثار پژوهشی از هفتم تا سیزدهم فروردین ماه در شهرستان ملایر در حال برگزاری است.

کد خبر 1756459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha