لزوم توسعه نمایشگاه قرآن برای ترویج نشاط در امت اسلام

شیخ خمیس محمد ماتاکا گفت: بی شک برگزار کنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن سعی دارند تا بر وحدت امت اسلامی حول قرآن کریم تاکید کنند لذا نباید به این حد اکتفا کنند و نشاط قرآنی را در تمام سطح دنیا گسترش دهند.

الشیخ خمیس سعیدمحمد ماتاکا، رئیس هیئت اجرایی شورای عالی امور اسلامی در تانزانیا و دبیرکل بنیاد شیوخ و علمای مسلمین این کشور با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با اشاره به برگزاری موفق این نمایشگاه، گفت: در ابتدا از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تشکر و تقدیر دارم چرا که این نمایشگاه بسیار فعال و پویا به همت جمهوری اسلامی در چنین موقعیت زمانی برگزار شده است.

وی افزود: قرآن کریم کتاب هدایت است و این کتاب سبب تجمیع مسلمانان به دور هم شده است؛ اما متاسفانه امت اسلام از قرآن کریم غافل هستند. در حالی که آیات الهی موجب بیداری امت اسلامی می‌شود باید بیش از پیش به تفسیر و حفظ قرآن کریم توجه بیشتری داشته باشد و نباید از این نکته غافل شد که حفظ و تفسیر قرآن مقدمه‌ای برای انس و تمسک بیشتر به آیات الهی است.

لزوم توسعه نمایشگاه قرآن برای ترویج نشاط در بین امت اسلامی

خمیس سعید با اشاره به لزوم توسعه نمایشگاه قرآن برای ترویج نشاط در بین امت اسلامی به برگزارکنندگان این نمایشگاه توصیه کرد: بی شک برگزار کنندگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن سعی دارند تا بر وحدت امت اسلامی حول قرآن کریم تاکید کنند لذا نباید به این حد اکتفا کنند و نشاط قرآنی را در تمام سطح دنیا گسترش دهند.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های قرآنی در کشور تانزانیا تصریح کرد: آموزش تفسیر حفظ و قرائت قرآن از سطح مدارس آغاز و این حلقه‌های آموزش قرآنی در مساجد برای تمام سنین استمرار دارد. همچنین مسابقات بزرگ قرآنی کریم در سطح کشور تانزانیا و همچنین در سطح سایر کشورهای آفریقایی برگزار می‌شود که هر ساله شرکت کنندگان بسیاری در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن کریم شرکت می‌کنند.

لزوم توسعه نمایشگاه قرآن برای ترویج نشاط در امت اسلام

۶۰ درصد جمعیت کشور تانزانیا مسلمان هستند

رئیس شورای عالی امور اسلامی کشور تانزانیا تاکید کرد: حدود ۶۰ درصد جمعیت کشور تانزانیا مسلمان هستند که اغلب آنها با قرآن کریم انس دارند و از آن تمسک می‌جویند. همچنین در ماه مبارک رمضان، مردم به دلیل اشتیاق به استماع قرآن کریم، در استادیوم ۶۰ هزار نفری این کشور جمع شده و به خواندن قرآن کریم می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: تمام مشکلاتی که در حال حاضر بشریت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تنها با تمسک به آیات قرآن کریم برطرف می‌شود با توجه مردم به آیات الهی تولدی نو در دل‌ انسان به وجود می‌آید بر این اساس نمایشگاه بین المللی قرآن جایگاه بیدار کردن امت اسلامی را دارد.

کد خبر 1756466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha