قرآن فراتر از منشورهای بین‌المللی عمل می‌کند

هندریکس با بیان اینکه سخنان رهبر عظیم‌الشأن انقلاب برگرفته از آیات الهی گفت: قرآنی که قوانین آن برای بشریت بسیار حیات بخش است، فراتر از منشورهای بین‌المللی سازمان‌های جهانی عمل می‌کند.

هندریکس، نماینده مجلس آفریقای جنوبی، با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به تنوع فرهنگی در این نمایشگاه،  گفت: کشور آفریقای جنوبی به ۱۴ زبان مختلف صحبت می‌کند که هر زبان فرهنگ و آداب و رسوم خود را دارد که علاوه بر فرهنگ‌های مختلف، آداب و رسوم تانزانیایی و اسلامی در این کشور وجود دارد. بر این اساس با حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فرهنگ‌های متعددی در کشور ایران به چشم می‌خورد که یادآور تعدد فرهنگی و آداب و رسوم در کشور آفریقای جنوبی است.

وی با اشاره به برگزاری نشست قرآنی همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با محوریت مقاومت مردم غزه تصریح کرد: بسیار خرسندم که در نشست قرآنی تهران در خصوص کتاب الهی و مقاومت بحث و گفتگو شد؛ در این نشست سخنرانی پیرامون ارتباطات قرآنی حول محور مقاومت ایراد کردم. چرا که هر آیه‌ای از قرآن، آیه‌ای از مقاومت است لذا وقتی به آیات قرآن کریم گوش می‌دهید در واقع به آیات مقاومت گوش داده‌اید.

نماینده مجلس آفریقای جنوبی افزود: سال‌های گذشته در کشور کوبا نمایشگاهی پیرامون نسل کشی برگزار شد آن نمایشگاه به من نشان داد که تاریخ پس از نسل کشی چطور خواهد بود. برخی در جهان می‌خواهند با نسل کشی تعداد انسان‌ها را کم کنند و آخرین نسل کشی اکنون در غزه اتفاق می‌افتد.

قرآن فراتر از منشورهای بین‌المللی عمل می‌کند



وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تحقق تمدن نوین اسلامی تاکید کرد: رهبر عظیم‌الشأن انقلاب در خصوص تمدن نوین اسلام مطالبی را ایراد فرمود. اما هیچ اتفاق عملی در خصوص تحقق منویات ایشان رخ نداد. بی شک سخنان ایشان برگرفته از آیات الهی است؛ قرآنی که قوانین آن برای بشریت بسیار حیات بخش است، فراتر از منشورهای بین‌المللی سازمان‌های جهانی عمل می‌کنند. وقتی کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و اسرائیل در نسل کشی مردم غزه مشارکت می‌کنند بی‌شک قوانین تمدنی نوشته شده توسط منشور سازمان ملل پوشالی و پوچ است.

هندریکس خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید اولین رهبری تمدنی توسط عرب‌ها و دومی آنها توسط عثمانی رقم خورد و سومین تمدن اسلامی به گفته رهبر انقلاب اسلامی باید توسط مردم آفریقا رقم بخورد. بر همین اساس است که پس از جنایت اسرائیل در غزه کشور آفریقای جنوبی به واسطه دادگاه لاهه از این رژیم غاصب و کودک کش شکایت کرد.

نماینده پارلمان کشور آفریقای جنوبی خاطر نشان کرد: سه هزار مسجد در آفریقای جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مسجد به شیعیان و  باقی به اهل سنت اختصاص دارد. سه میلیون مسلمان این کشور اهل تسنن و ۵۰ هزار نفر شیعه هستند و ۶۰ میلیون مردم کشور آفریقای جنوبی مسیحی هستند.

کد خبر 1756468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha