آغاز فصل جدید تعامل کانون‌های مساجد استان سمنان با میثاق همکاری

همزمان با نُهمین شب از برپایی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، آیین امضای میثاق‌نامه میان چهار باب از کانون‌های مساجد استان سمنان به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: همزمان با برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آیین امضای میثاق‌نامه میان پنج باب از کانون‌های مساجد استان سمنان امشب (پنجشنبه، ۹ فروردین ماه) در غرفه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به امضا رسید.

آغاز فصل جدید تعامل کانون‌های مساجد استان سمنان با میثاق همکاری

این میثاق‌نامه در لبیک به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش تعامل میان مساجد و رفت و آمد مساجد مختلف با هم و اطلاع و استفاده از تجارب یکدیگر امضا شد.

در این آیین حسن محمدی، قائم مقام شورای عالی قرآن و حسین فدوی، مدیر بخش نهادهادی دولتی و حاکمیتی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و حقیقت، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان حضور داشتند.

حسن محمدی در این آیین بیان کرد: دو سالی است که رهبری معظم انقلاب در دیدار با جامعه قرآنی در ابتدای ماه مبارک رمضان، بر فعال تر شدن مساجد در حوزه قرآن و تبدیل آنها به پایگاه های قرآن تأکید دارند.

وی با بیان اینکه مساجد مشکلات موسسات مردمی را درت أمین جا و نیروی انسانی را ندارند، گفت: اگر ظرفیت قرآنی مساجد فعال شود، جهشی قرآنی رخ می دهد به ویژه آنکه مسجد نقش و کارکرد سنگر دارد و فعالیت قرآنی در این سنگر ما را از بسیاری از مشکلات و آسیب های بیمه و مصون می کند و این سبب توسعه فرهنگ قرآنی می شود.

نجم الدین آفتابی، مدیر روابط عمومی و ارتباطات رسانه‌ای ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با اشاره به لبیک ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مطالبه رهبری معظم انقلاب، بخشی از میثاق‌نامه را قرائت کرد.

آغاز فصل جدید تعامل کانون‌های مساجد استان سمنان با میثاق همکاری

در این آیین میثاق همکاری میان کانون های فرهنگی هنری «محمد رسول‌الله(ص)»، «انتظار»، «سیدالشهداء(ع)» و «جهادیه» امضاء شد.

گفتنی است، در شب های قبل نیز میثاق‌نامه همکاری میان کانون‌های مساجد استان‌هایی همچون تهران، قزوین و ... نیز به امضا رسید تا آغاز فصل جدید از تعاملات قرآنی میان این کانون‌ها است.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۱ تا ۱۴ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر 1756488

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha