نبود تجهیزات صدابرداری، چالش پیش پای گروه سرود شهید پایدار

ایمان عباس زاده با اشاره به برخی از مشکلات پیش پای این گروه سرود ابراز کرد: یکی از این مشکلات، نبود تجهیزات صدابرداری است که ما را با چالش جدی مواجه کرده است.

ایمان عباس زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: گروه شهید پایدار ۸ سال است که در کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد الرسول جیرفت راه اندازی شده است.

سرپرست گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت با اشاره به برخی از مشکلات پیش پای این گروه سرود ابراز کرد: یکی از این مشکلات، نبود تجهیزات صدابرداری است که ما را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: از آنجایی که چندین دوره آموزش موسیقی را گذرانده ام بنابراین میتوانم استودیو برداری راه اندازی کنم اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی تاکنون موفق به راه اندازی استودیو نشده ام.

عباس زاده بیان کرد: گاه برای ضبط یک سرود مجبوریم بُعد زیاد مسافت جیرفت تا کرمان را برویم تا یک کار جدید تولید کنیم، این رفت و آمدها علاوه بر این که روی دست ما هزینه میگذارد احتمال خطر تصادف هم در مسیر وجود دارد.

سرپرست گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت تاکید کرد: فاصله زیاد جنوب کرمان با مرکز استان از یک سو و از سوی دیگر وجود استعدادهای هنری در حوزه موسیقی و سرود نشان از نیاز مبرم این منطقه به یک استودیو مجهز دارد.

وی با اشاره به برخی از موفقیت های گروه سرود شهید پایدار اظهار کرد: در ۸ سال گذشته موفق به کسب رتبه های برتر در جشنواره های استانی و کشوری شده و با توجه به شهرتی که کسب کرده در مناسبت های ملی و مذهبی به دعوت شبکه سیمای کرمان سرود اجرا کرده است.

عباس زاده ادامه داد: در جشنواره آوای بی نشان ها که از سوی وزارت اطلاعات برگزار شد، در بخش آرای مردمی رتبه اول را کسب کردیم.

سرپرست گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت عنوان کرد: چندین سال است که برای اجرای سرود در صحن های حرم مطهر رضوی دعوت میشویم و چندین بار هم توفیق اجرا در حرم مطهر رضوی داشته ایم.

وی بیان کرد: تمامی مراسم ملی و مذهبی در سطح شهرستان جیرفت اجرا داریم و در برخی از برنامه های فرهنگی سایر شهرستان های جنوب کرمان نیز به دعوت برگزار کنندگان سرود اجرا کرده ایم.

عباس زاده با اشاره به ضرورت راه اندازی یک استودیو صدابرداری، ابراز کرد: به دلیل مشکلات مالی هر ساله در تهیه بلیط مشهد مقدس جهت اجرای سرود در حرم مطهر رضوی با مشکل روبرو هستیم.

سرپرست گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت افزود: یکی دیگر از مشکلات ما تهیه لباس برای اعضای گروه سرود است که هر چند وقت یکبار با توجه به اجراهای مناسبتی که داریم باید لباس های متناسب خریداری کنیم.

وی افزود: هزینه خرید لباس های گروه سرود شهید پایدار، صدابرداری و سایر هزینه ها را تا به امروز خانواده های بچه ها متقبل شده اند که جا دارد از این عزیزان تشکر کنم.

 عباس زاده خاطرنشان کرد: در ۸ سال گذشته اگر عنایت شهید پایدار و  حمایت های مالی این خانواده ها نبود قطعا همان سال اول این گروه سرود به دلیل مشکلات مالی از هم میپاشید.

سرپرست گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت اظهار کرد: یکی از بزرگترین آرزوهای بچه های گروه سرود شهید پایدار، اجرای سرود در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که اگر مسئولین حمایت میکردند قطعا بچه ها به آرزوی شان رسیده بودند.

وی عنوان کرد: ۸ سال قبل که گروه شهید پایدار را راه اندازی کردیم همزمان یک گروه سرود در تهران، اهواز و شیراز کار خود را آغاز کردند و همه این گروه ها تاکنون توفیق اجرا در محضر رهبری را داشته اند چون از حمایت مسئولین استان های خود برخوردار بوده اند.

عباس زاده با ابراز گلایه مندی از رسانه ها، گفت: تنها انتظاری که در این سال ها داشتیم حداقل این بود که رسانه ها بنا بر رسالت خبری که دارند برنامه های ما را پوشش دهند البته جا دارد از خبرگزاری شبستان جنوب کرمان که اخبار ما را پوشش داده و می دهند، تشکر کنم.

سرپرست گروه سرود شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت جیرفت خاطرنشان کرد: علی رغم همه مشکلاتی که داریم اما سال گذشته با انتشار فراخوان استعدادیابی، گروه سرود دخترانه شهید طیاری کانون فرهنگی هنری ولایت را هم راه اندازی کردیم.

وی با یادآوری این مطلب که سرپرستی گروه دخترانه شهید طیاری را هم خودم بر عهد دارم و مربیگری آن بر عهده خانم امیری نژاد است، عنوان کرد: با عنایت شهید طیاری و همت بچه ها تاکنون این گروه سرود اجراهای موفقی در سطح شهر جیرفت داشته و در حال آماده شدن برای اجرا از سیمای استان است.

کد خبر 1760682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha