دهه کرامت، بهترین فرصت‌ها برای کارهای فرهنگی است

حجت الاسلام کلانتری با اشاره به اینکه دهه کرامت، فرصتی برای انجام کارهای فرهنگی است، گفت: باید با آمادگی کامل و با بهره‌مندی از ظرفیت تمام دستگاه‌های متولی، از این فرصت استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور و استان فارس که در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد، با بیان اینکه ساختار دهه کرامت، فرصتی برای انجام کارهای فرهنگی است، گفت: باید با آمادگی کامل و با بهره‌مندی از ظرفیت تمام دستگاه‌های متولی، از این فرصت استفاده کنیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین به ضرورت فضاسازی مناسب برای برگزاری هرچه مفیدتر دهه کرامت اشاره کرد و گفت: اگر فضای حاکم بر یک شهر، دست تفکر انقلابی و اسلامی باشد، کارهای آن شهر در همان مسیر پیش می‌رود و کارها آسان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های رمضان و محرم به دلیل فضاسازی درست، دزدی و گناه کم می‌شود، گفت: باید همه متولیان امر در فضاسازی مناسب همت کنند. به‌خصوص شهرداری‌ها در ایجاد فضای مناسب نقش برجسته‌ای دارند و در کنار آن، مساجد و کانون‌های فرهنگی نیز نقش ارزنده و مهمی دارند. فضاسازی هزینه چندانی ندارد و فقط نباید از آن غفلت شود.

کلانتری همچنین به اهمیت گرامیداشت روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) اشاره کرد و گفت: همانطور که به حرمت خون شهدا، حرم مطهر شاهچراغ(ع) جنبه جهانی پیدا کرده است، تمامی دستگاه‌ها، صدا و سیما، رسانه‌ها و مراکز مختلف باید همت و همکاری کنند تا روز ششم ذی‌القعده شاهد برگزاری مراسمی باشکوه باشیم.

کد خبر 1760689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha