«حافظ شو»؛ تجربه جدید و متفاوتِ حفظ قرآن

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هم در راستای علاقمند کردن بازدیدکنندگان خود به موضوع حفظ قرآن و ترویج فرهنگ آن، برای نخستین بار پویش ملی مردمی «حافظ شو» را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هم در راستای علاقمند کردن بازدیدکنندگان خود به موضوع حفظ قرآن و ترویج فرهنگ آن، برای نخستین بار پویش ملی مردمی «حافظ شو» را راه‌اندازی کرده است، پویشی که تنها در چند شب نخست برپایی نمایشگاه قرآن توانسته خیل عظیمی از بازدیدکنندگان مصلا و نیز علاقمندان از طریق فضای مجازی را با خود همراه کند چنان که در بخش حضوری آن هر شب دو هزار جایزه اعطا می‌شود و در بخش غیرحضوری هم هزاران نفر شرکت کرده‌اند.

شیوه جذاب طراحی و اجرای این پویش نیز در نوع خود بر این استقبال افزوده است؛ چراکه در دو بخش زیر ۱۴ سال و بالای ۱۴ سال طراحی شده است. در بخش زیر ۱۴ سال حفظ ۱۴ سوره پایانی قرآن برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده که به دو شیوه حضوری و مجازی می‌توانند در پویش شرکت کنند. بدین ترتیب که یا با حضور در نمایشگاه و میزهای پویش، حتی اگر فقط یک سوره را از حفظ قرائت کنند، جایزه می‌گیرند یا آنکه فیلم ۶۰ ثانیه‌ای از قرائت سوره از حفظ را به پیام رسان‌های پویش ارسال می‌کنند.

بخش بالای ۱۴ سال هم با محور حفظ سوره مبارکه واقعه در پویش دیده شده که در آن هم امکان شرکت حضوری و نیز غیرحضوری علاقمندان وجود دارد.

به منظور مشارکت حضوری در پویش ملی‌مردمی «حافظ شو» ۱۰ میز حفظ در نقاط مختلف شبستان مصلای امام خمینی(ره) جایابی شده تا هم کودکان و نوجوانان و هم بزرگسالان در آن‌ها محفوظات خود را به آزمون بگذارند و همان جا به کودکان و نوجوانان جوایزی (بیشتر لوازم التحریر) اهدا می‌شود. در بخش غیرحضوری هم هر شب اطلاعات در سامانه پویش جمع‌آوری، سپس قرعه‌کشی انجام و جایزه نقدی به برگزیدگان اعطا می‌شود.

با توجه به تلاش پویش بر اثرگذاری هر چه بیشتر بر کودکان و نوجوانان، برنامه تعاملی نیز هر شب با اجرای مهدی اکبری معروف به عمواکبری همراه با عروسک‌گردانی در بخش دهه هشتادی‌ها برگزار و همان جا اسامی برندگان قرعه کشی شب قبل اعلام می‌شود.

کد خبر 1756522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha