برگزاری مراسم احیای لیالی قدر در ۳۲ بُقعه متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام رحیمی گفت: مراسم احیای لیالی قدر در ۳۲ بقعه متبرکه شاخص خراسان جنوبی برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین رحیمی-معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی، بقاع متبرکه خراسان جنوبی اماده برگزاری مراسم معنوی لیالی قدر هستند.

وی با بیان اینکه مراسم احیای لیالی قدر در ۳۲ بُقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود، افزود: مراسم لیالی قدر با دعوت از سخنرانان اعزامی از قم و مبلغین بومی استان همراه با اجرای برنامه‌هایی شامل قرائت دعای جوشن کبیر، تلاوت قرآن کریم، سخنرانی، مداحی و سینه زنی و مراسم قرآن به سر با حضور مردم در جوار بقاع متبرکه استان اجرا خواهد شد. 

حجت الاسلام رحیمی در ادامه بیان کرد: برخی از امامزادگان یک شب یا دو شب از شب‌های احیا را در امامزاده برنامه‌ریزی کرده اند و برخی از بقاع متبرکه هر سه شب قدر را در جوار امامزادگان برنامه خواهند داشت و در برخی از امامزادگان از محل کمک خیرین مراسم افطاری خواهد بود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه گفت: در شهرهای بشرویه چهار بقعه، بیرجند پنج بقعه، خضری ۲ بقعه، خوسف یک بقعه، زیرکوه ۲ بقعه، سرایان ۲ بقعه و و سربیشه یک بقعه متبرکه میزبان برگزاری مراسم احیای لیالی قدر هستند.

وی ادامه داد: این مراسم در ۴ بقعه متبرکه طبس، ۲ بقعه فردوس، ۶ بقعه قاین و سه بقعه متبرکه نهبندان نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمی در پایان گفت: مراسم محوری لیالی قدر در بیرجند نیز طی شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان ساعت ۲۱ در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

کد خبر 1756527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha