بی حجابی، طرح و برنامه‌های مجلس که هیچ کدام عملی نشد!!/حرمت شهادت امام علی(ع) باید حفظ شود

امام جمعه شهرستان مارگون به بی حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: طرح و برنامه‌های مجلس هیچ کدام عملی نشد، همه بر روی کاغذ بود و عملاً کسی در رابطه با جلوگیری از فساد، فحشا و بی‌حجابی عکس‌العملی نشان نداده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را در رابطه با گناهانی دانست که باعث نزول بلا می‌شوند و اظهار کرد: ارتباط بلاها و مصیبت‌ها با گناه به گونه‌ای است که قرآن کریم هر پیشامدی را که برای انسان رخ می‌دهد، بر اثر گناه دانسته و می‌فرماید هر بلا و مصیبت که به شما برسد به خاطر اعمالی است که انجام داده‌اید.

امام جمعه شهرستان مارگون با بیان اینکه بسیاری از گرفتاری‌های امروز زندگی ما نتیجه گناهانی است که مرتکب می‌شویم، گفت: انسانی که مرتکب گناه و معصیت می‌شود نه تنها دنیای خود را ویران کرده، بلکه آخرت خود را هم نابود کرده است.

وی با اشاره به اینکه هر گناهی می‌تواند موجب نزول بلا عدم استجابت دعا و گرفتن رزق و روزی و برکت از زندگی انسان‌ شود، ادامه داد: در دعای کمیل امیرالمومنین علی علیه السلام به همین مسئله نظر داشته است و فرمود:«اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَهْتِکُ الْعِصَمَ، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ النِّقَمَ، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُغَیِّرُ النِّعَمَ، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تَحْبِسُ الدُّعَاءَ، اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ الْبَلاَءَ» خدایا ببخش گناهانی را که باعث نازل شدن بدبختی‌ها می‌شود، خدایا ببخش آن گناهانی را که باعث دگرگون شدن نعمت‌ها می‌شود، خدایا ببخش آن گناهانی را که باعث عدم استجابت دعا می‌شود، خدایا ببخش آن گناهانی را که باعث نازل شدن بلایا و مصائب می‌شود.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: امیرالمومنین امام علی علیه السلام که در متعالی‌ترین درجه در پیشگاه خداوند متعال قرار دارد و او از هر خطا و اشتباهی مصون است، ولی این خطاب‌ ها را در دعای کمیل به بندگان خداست.

خطیب نماز جمعه مارگون یادآور شد: امام صادق علیه السلام فرمود: «زندگی موجودات دریا بر اثر باران است، گاهی که باران نبارد هم خشکی‌ها و هم دریاها به فساد و نابودی کشیده می‌شوند».

وی ادامه داد: ابوخالد کابلی می‌گوید: از امام سجاد علیه السلام شنیدم که فرمود: «گناهانی که موجب تغییر نعمت می‌شوند ظلم به مردم، ترک کارهای نیک و احسان به مردم، کفر نعمت و ترک شکر و سپاس است. «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّیٰ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ»گناهانی که موجب نزول عذاب الهی می‌شود، ظلمی که ظالم به آن شناخت داشته باشد، شراب‌خواری، قماربازی، عیب جویی، همنشینی با مردان آلوده و کمک نکردن به ستمدیدگان و ترک دو فریضه الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه وقتی دینداران در مقابل منکرات سکوت اختیار کنند در واقع خودشان را گرفتار منکر کرده‌اند، افزود: بعضی‌ها می‌گویند اگر امر به معروف و نهی از منکر کنیم، اثر نمی‌گذارد یا با ما درگیر می شوند، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برای تحقق این دو فریضه جان خود و خانواده‌اش را در طبق اخلاص گذاشت و برای خدا جانش را تقدیم کرد و عامل این شهادت محقق شدن این دو فریضه الهی بود.

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: ما هم باید برای رضای خدا و تحقق این دو فریضه الهی همت گماریم و جلوی منکرات را بگیریم تا مردم احساس مسئولیتشان نسبت به دین مبین اسلام بیشتر شود.

وی افزود: چطور ۴۳ سال گذشته حجاب داشتنن؟ هم شرعی بود، هم قانونی و همه رعایت می‌کردند در این دو سال به عنوان محدودیت محسوب شد؟!! واقعا جای تاسف دارد که جوانی یا شوهری اجازه دهد خانمش در دید و معرض نامحرمان قرار بگیرد.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: اینکه بگوییم به خاطر اینکه اختلاس یا بی‌عدالتی شده، نماز نمی‌خوانیم و روزه نمی‌گیریم حرف کاملاً غلطی است و این حرف دشمن است نه حرف دیندار.

خطیب نماز جمعه مارگون گفت: دشمن که برای براندازی جمهوری اسلامی با توپ و تانک نمی‌تواند از عهده نظام برآید، جنگ نرم، جنگ منحرف کردن اذهان مردم و به ویژه جوانان، جنگ تشویش ذهن‌ها و جنگ روانی راه اندازی کرد تا مردم به جان ملتشان، به جان نظامشان بیفتند و درگیر مشکلات داخلی کشور شوند.

وی افزود: اگر جوانان، برادران و خواهران ما بصیرت سیاسی نداشته باشند، ممکن است فریب دشمن را بخورند، لذا باید توجه داشت همه ما در مقابل منکرات مسئولیت داریم، نباید در مقابل منکرات سکوت اختیار کنیم. اگر خود را به گناه آلوده کردیم یا در مقابل گناه سکوت اختیار کردیم، خداوند متعال بلاها و مصائب و گرفتاری‌ها را بر ما نازل خواهد کرد.

حجت الاسلام خواجه پور در خطبه دوم به شب ضربت خوردن امام علی علیه السلام و بنا به روایتی شب قدر اشاره کرد و ادامه داد: شب بیست و یکم، شب شهادت امیرالمومنین امام علی علیه السلام است که این ایام را تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال ما را از پیروان واقعی آن حضرت قرار دهد.

امام جمعه شهرستان مارگون به شعار سال اشاره و با ذکر سوالی مبنی بر اینکه آیا منظور از شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مشارکت مردم در خرید محصولات داخلی است؟، افزود: با وجود برخی محصولات خارجی که اکنون مشابه ایرانی آن وجود ندارد، نشان می‌دهد، شعار سال صرفاً به این امر تمرکز ندارد که مردم باید تولیدات داخلی را خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی محصولات تولید داخل که رقیب خارجی ندارند، به خودیِ خود مورد حمایت مردم قرار دارند، ادامه داد: منظور از «جهش تولید با مشارکت مردم» یعنی شریک‌شدنِ مردم؛ و سؤال مهم این است که مردم چگونه شریک می‌شوند؟! پاسخ به این سؤال این است که مردم با دنیای پس از تولیدِ تولیدکننده‌ها شریک شوند.

حجت الاسلام خواجه پور گفت: آموختن هنر، حرفه تجارت، فروش و ایجاد زیرساخت‌های موجود، به‌مراتب منطقی‌تر و کم‌هزینه‌تر از ورود عام مردم به عرصه پیچیده‌ تولید است؛ یعنی اگر سنگر فروش داخلی و صادرات، تکثیر و تثبیت شود، تولیدات رو به رشد و بی‌نیاز از وام‌ها و … می‌شود.

خطیب نماز جمعه مارگون یادآور شد: لازم است فقط به این آمار دقت کنیم که در ایران حداقل، ۱۰ هزار محصول وجود دارد که می‌توان آن را به حدود ۲۰۰ کشور صادر کرد، به‌شکل منطقی، می‌توان برای صادرات هر محصول تولید داخل، در هر کشوری یک نماینده داشته باشیم. مثلا یک نفر در صادرات زعفران در تایوان، یک نفر در چین و..... حضور داشته باشد؛ پس زعفران تولید داخل حدود ۲۰۰ فعال واقعی در کل دنیا به‌دنبال دارد.

وی ادامه داد: دولت در این روش می‌تواند با بنگاه‌های خصوصی تحریم‌ها را دور بزند و آن‌گاه می‌توان حدود دو میلیون افسر صادرات در جهان داشت؛ در بدترین شرایط همین تجار فعال، حداقل می‌توانند موجب اشتغال ده نفر باشند که جمعا ۲۰ میلیون نفر دارای شغل واقعی می‌شوند و این‌گونه مشارکت مردم در رشد تولید محقق می‌شود.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه احساس مسئولیت مسئولین و مردم در قبال نظام و دین مبین اسلام است، افزود: همه مسئولان و مردم در قبال دین مسئول هستند، اگر روز اول که مسئله بی‌حجابی در جامعه صورت گرفت مسئولان دولتی اجازه نمی‌دادند برخی از خواهران با بی‌حجابی وارد مکان‌های اداری شوند، یقیناً وضعیت این گونه نبود که می‌بینیم.

امام جمعه شهرستان مارگون تاکید کرد: طرح و برنامه‌های مجلس هیچ کدام عملی نشد، همه بر روی کاغذ بود و عملاً کسی در رابطه با جلوگیری از فساد، فحشا و بی‌حجابی عکس‌العملی نشان نداده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم ممکن است ما را کتک بزنند، درست دین اسلام فرمود «اگر خطری تو را تهدید می‌کند، ساقط می شوی اما نه به هر قیمتی که انسان بتواند برای خود دلیل بتراشد تا این کار را انجام ندهد.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: در شهر و روستاها که همه همدیگر را می‌شناسیم می‌توانیم به راحتی جلوی فساد، فحشا، بی‌حجابی و روزه‌خواری را گرفت، ولی در شهر و روستاها هم این کار را انجام ندادیم.

امام جمعه شهرستان مارگون روز سیزدهم فروردین و شهادت امیرالمومنین امام علی علیه السلام را یادآور شد و گفت: حرمت‌ها باید نگه داشته شود، نیروهای امنیتی نباید اجازه دهند حرمت شکنی شود به احترام امیرالمومنین علی علیه السلام در این روز به عنوان شیعیان و پیروان آن حضرت عزاداری کنیم.

کد خبر 1756554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha