جشنواره «مدهامتان» بستر رشد استعدادهای نوجوان قرآنی است

یک کارشناس قرآنی از کشور افغانستان با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اثربخش در ایران، گفت: جشنواره «مدهامتان» از برنامه‌های فاخر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که توانسته عاملی برای رشد و ارتقای استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان شود.

«سیدمحمد فروغی» در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه قرآن کتاب آسمانی برای همه مسلمانان است،اظهار کرد: مسلمانان با هر گرایشی و تفکری به قرآن علاقه مند هستند و تاثیرگذاری قرآن کریم حتی در میان غیرمسلمانان هم زیاد است به طوری که می بینیم با تلاوت قرآن عبدالباسط قاری مصری بسیاری از غیرمسلمانان به اسلام گرایش پیدا می کنند.

این حافظ قرآن از کشور افغانستان با اشاره به استقبال از برنامه های قرآنی در مساجد افغانستان بیان کرد: آموزش،تلاوت و حفظ قرآن کریم در مساجد افغانستان با استقبال نوجوانان و جوانان روبرو است و در تلاش هستیم که برنامه های تفسیر و تدبر و عمل به قرآن کریم را نیز در مساجد مورد توجه قرار دهیم،زیرا که بر اساس آموزه های شیعی باید عمل به کتاب الهی مورد اهتمام باشد.

 کارشناس در حوزه قرآنی نمایشگاه قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را یکی از نمایشگاههای پویا دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه نسبت به سالهای قبل رو به جلو حرکت می کند و از لحاظ علمی نیز اثرگذاریش در جامعه بسیار بالا است.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی اثربخش در ایران، جشنواره قرآنی مدهامتان را یکی از برنامه های فاخر کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و تصریح کرد: نقطه قوت این جشنواره رشد و ارتقای استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان و فراهم کردن روحیه خود باوری در آنها است.

فروغی این جشنواره را اقدامی راهگشا و تاثیرگذار در سوق نوجوانان و جوانان در مسیر قرآنی دانست و ابراز کرد: از طریق این جشنواره بسیاری از نوجوانان و جوانان علاقه مند به حفظ کل قرآن کریم شدند.

کد خبر 1756590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha