تدارک متفاوت نمایشگاه قرآن برای دهه هشتادی‌ها

مدیر بخش دهه‌هشتادی‌های سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شرح برنامه‌های این بخش، گفت: از برنامه‌های مسبوق به سابقه بخش، برگزاری لیگ رمضانیِ بازی فیفا است که امسال بخش بین‌الملل هم به آن افزوده شده است، بدین ترتیب که از ۱۶ کشور اسلامی هر کشور دو نماینده آنلاین در بخش بین‌الملل لیگ حضور دارند، اتفاقی که باعث رونق جدی‌تر لیگ شده است.

مهدی جعفری‌جوزانی، مدیر بخش دهه هشتادی‌های نمایشگاه با بیان اینکه همسو با تأکید قرآن بر استفاده از زبان هر قوم، در این بخش زبان دهه هشتادی‌ها را به کار گرفته‌ایم، اظهار کرد: زبان صحبت با نوجوانان اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ صنایع سرگرمیِ دیجیتال است، با همین اولویت ما برای دهه هشتادی‌ها که در فضای رونق این صنایع متولد شده و در این فضا تنفس و زندگی می‌کند، برنامه‌های متعددی تدارک دیده‌ایم.

وی با اشاره به جایابی بخش در مساحت تقریبی ۲۳۰۰ مترمربع، گفت: از برنامه‌های مسبوق به سابقه بخش، برگزاری لیگ رمضانیِ بازی فیفا است که امسال بخش بین‌الملل هم به آن افزوده شده است، بدین ترتیب که از ۱۶ کشور اسلامی هر کشور دو نماینده آنلاین در بخش بین‌الملل لیگ حضور دارند، اتفاقی که باعث رونق جدی‌تر لیگ شده است.

وی افزود: لیگ سال قبل در عرصه داخلی برگزار شد اما با همکاری انجمن ورزش‌های الکترونیک وزارت ورزش و حمایت شرکت‌های نوآوران طلوع شبکه و راوینو در تأمین جوایز نفیس، جنبه بین‌الملل به کار بخشیدیم. قهرمان داخلی لیگ مجوز حضور در انتخابی تیم ملی بازی‌های داخل سالن و ورزش‌های الکترونیک را می‌یابد و همین بر رونق لیگ افزوده‌است.

به گفته وی «متاهیئت» که با استفاده از عینک‌های وی‌آر واقعیت مجازی عاشورا را روایت می‌کند، و فروشگاه بازی‌های برگزیده جشنواره فجر هم در بخش برپا شده است.

جعفری‌جوزانی ادامه داد: برگزاری کنسرت سرود با حضور بهترین گروه‌های سرود هر شب از ساعت ۲۱، برپایی موکب حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) با اداره نوجوانان و آموزش موکب داری به آن‌ها و نیز برپایی خیمه حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) به منظور پخش انیمشین‌های واقعیت مجازی در موضوع کربلا و عاشورا برای گروه‌های ۵۰نفره و در سانس‌های ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نیز از برنامه‌های بخش است که توانسته مخاطب سخت‌پسند نوجوان را به خود جذب و همراه کند.

از برنامه‌های جذاب بخش دهه هشتادی‌ها، اتاق فرار و لیرز تگ در محوطه ۶۰۰ متری است؛ در هر سانس بازی سه گروه وارد لیزرتگ می‌شوند و با حل معماهای قرآنی به آن‌ها اسلحه مجازی برای بازی و نبرد داده می‌شود.

به گفته مدیر بخش دهه هشتادی‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برگزاری لیگ دختران مهتاب با محور پاسخ سرعتی به سؤالات قرآنی، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ نوجوانان از مسئولان و فعالیت رسانه‌ای نوجوانان نیز از دیگر برنامه‌های بخش دهه هشتادی‌ها است.

جعفری‌جوزانی در پایان خاطرنشان کرد: بخش دهه هشتادی‌ها نشان می‌دهد، نگاه معاونت قرآن به نمایشگاه از سنتی و گذشته فاصله گرفته است.

کد خبر 1756600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha