دعای مستجاب یتیمان برای یتیم نوازان

یتیمان نیازمند در شب های قدر برای حامیان خود دعا می کنند تا با یتیم نوازی خود به زندگی آنان کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، یتیم نوازی ریشه در سیره علوی دارد که امیر المومنین(ع) حامی یتیمان بوده و همواره از آنان حمایت کرده و مایه دلگرمی این کودکان بود.

جامعه بر اثر مشکلات از جمله تصادفات، فرزندان یتیمی را در درون خود دارد که برخی از آن ها با چالش های زندگی و مشکلات معیشتی روبرو هستند و با دست گیری افراد متمکن امکان رهایی آنان از زیر فشار سختی ها وجود دارد.

علاوه بر یتیمان کودکان و نوجوانانی هستند که از از پس ناهنجاری های اجتماعی و بعضا بیماری ها سرپرست خوبی برای زندگی ندارند و آنان هم نیازمند حمایت هستند.

همبستگی جامعه و کمک به گره گشایی از مشکلات جامعه خیر و برکاتی دارد که در دستورات دینی نیز به آن توصیه شده و لطف و مکرمت پروردگار به این مردم و جامعه خواهد رسید.

دعای مستجاب یتیمان برای یتیم نوازان

شب های قدر و سیاست جذب حامی

کمیته امداد یکی از مهمترین نهادهای حمایتی که گام های ارزشمندی در بازگشایی گره یتیمان و کودکان بد سرپرست پیشگام بوده و سال هاست توانسته با جلب مشارکت مردم از این قشر حمایت کند.

ماه مبارک رمضان به خصوص شب های قدر فرصتی شده تا این نهاد حمایتی با تبلیغات گسترده و برپایی ایستگاه های جذب حامی در این مسیر گام بردارد.

این شب ها با جذب حامی، خوشحالی در دل یتیمان قرار گرفته و آنان حامیان خود را دعا می کنند که با یتیم نوازی خود به زندگی آنان کمک کرده اند.

یتیمان نیازمند در شب های قدر برای حامیان خود دعا می کنند و این یک نعمت و هدیه معنوی است که به انسان های خداجو و مهربان عطا می شود.

دعای مستجاب یتیمان برای یتیم نوازان

۳۲ هزار کودک نیازمند تحت پوشش کمیته امداد اصفهان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به آمار یتیمان تحت پوشش این نهاد حمایتی گفت: ۳۲ هزار یتیم و کودک و نوجوان نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند.

کریم زارع شمار حامیان این افراد را ۱۱۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: برخی از این حامیان از چند کودک و یا نوجوان حمایت می کنند به همین دلیل شمار خیرین بیش از تعداد حامیان بوده ولی میزان مشارکت آنان متفاوت است.

وی ادامه داد: با توجه به متغییر بودن حمایت ها و نیازهای مالی یک یتیم، چند نفر از یک فرزند حمایت می کنند تا مشکلات معیشتی و مالی آنان رفع شود.

زارع اضافه کرد: چهار هزار نفر از این کودکان و نوجوانان نیازمند حمایت حامیان هستند که در شب های ماه مبارک رمضان به ویژه جذب حامی انجام می شود.

دعای مستجاب یتیمان برای یتیم نوازان

مشارکت بیش از هزار نفر در ماه مبارک رمضان امسال

وی به برپایی بیش از ۵۰ ایستگاه جذب حامی در شب های قدر گفت: این مراکز در نقاط شلوغ مثل بقاع متبرکه و گلستان شهدا جذب حامی انجام می دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان خاطرنشان کرد: امسال بیش از هزار برای حمایت از یتیمان جذب شده و مشارکت آنان را برای این گروه افراد نیازمند خواهیم داشت.

کد خبر 1757077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha