مسجد «داریا کوتسارنکو»؛ بنای یادبود تازه مسلمان اوکراینی در دبی

مسجد «داریا کوتسارنکو» به عنوان بنای یادبود تازه مسلمان اوکراینی که تنها چند روز پس از گرایش به اسلام دار فانی را وداع گفت، در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « curlytales»، در اقدامی منحصر به فرد و دلنشین برای نمایش روحیه و احترام اجتماعی، برنامه‌هایی برای ساخت یک مسجد جدید در دبی برای یادبود «داریا کوتسارنکو» که یک تازه مسلمان اوکراینی است، در حال انجام است.

«کوتسارنکو» یک مهاجر اوکراینی بود که اخیرا تنها چند روز پس از پذیرش دین اسلام درگذشت و انجمن «دارالبر» تصمیم گرفت با هدف بزرگداشت سفر معنوی قابل توجه او به اسلام و تعهد او به ایمانش این مسجد را بسازد.

گرامیداشت «داریا کوتسارنکو»

سفر داریا به اسلام با کنجکاوی واقعی او در مورد فرهنگ اسلامی سه سال پیش پس از ورود او به دبی آغاز شد. او با وجود نداشتن خانواده یا خویشاوند نزدیک در امارات خود را در یادگیری و درک اسلام غوطه ور کرد و همواره به دنبال کسب دانش و راهنمایی از سوی مرکز اطلاعات اسلامی دبی بود تا اینکه در نهایت این تلاش‌ها منجر به تغییر مذهب او در ۲۵ مارس سال جاری میلادی شد.

اتحاد جامعه برای ساختن یک میراث

ساخت مسجد «داریا کوتسارنکو»  شاهدی بر اتحاد و همبستگی جامعه دبی است.

صدها اماراتی در مراسم تشییع داریا شرکت کردند و گفتند که در پروژه ساخت مسجد که نمادی از احترام مشترک به یاد این تازه مسلمان اوکراینی است، مشارکت خواهند کرد.

چشم اندازی از شفقت و میراث

این مسجد که قرار است در زمینی به مساحت ۸۱۲ متر مربع ساخته شود، ۶۱۳ متر مربع مساحت دارد.

مسجد «داریا کوتسارنکو»  با داشتن نمازخانه‌های مجزا برای مردان و زنان، وضوخانه‌ها، و محل اقامت ائمه جماعات، تعهد این تازه مسلمان را به شمولیت و شفقت نشان می‌دهد.

مناره سر به فلک کشیده این مسجد که ۳۳ متر ارتفاع دارد به عنوان چراغی است که میراث ماندگار کوتسارنکو خواهد بود.

کمک های مالی و بودجه برای ساخت مسجد

با پیشرفت ساخت و ساز این مسجد،  کمک به بودجه چهار میلیون درهمی برای تکمیل پروژه به طور فعال دنبال می شود.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده، تقریبا ۱۳ درصد از بودجه مورد نیاز ساخت این مسجد تا کنون جمع‌آوری شده است.

دست اندکاران ساخت مسجد اعلام کردند: هر کمکی، هر چقدر هم که کوچک باشد، نقشی حیاتی در تحقق رویای داریا در مورد مسجدی دارد که جامعه، وحدت و تقوا را تقویت می‌کند.

در قدردانی از داریا کوتسارنکو، ساخت مسجد همنام او ارزش‌های پایدار شفقت، وحدت و فداکاری را مجسم می‌کند و میراثی ماندگار از عشق و همبستگی را به جای می‌گذارد.

کد خبر 1757682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha